جناب بیگلو عزیز! یاماها یک شرکت خیلی بزرگ و جهانی است که همه چیز رو طبق استاندارد های خودش انجام میده. این استانداردها در برخی موارد بضرر ما شده و در برخی موارد بنفع ما.ولی باید در نظر بگیریم که یاماها به فروش جهانی توجه میکنه ، نه به فروش یک کشور. فروش یاماها در خاورمیانه ، خیلی کمتر از حتی یک کشور اروپایی شاید باشه. و این جای شکر داره که هنوز به خاورمیانه و بازار ایران نگاه میکنه و حتی کاتالوگ فارسی میزنه و همچنان درحال طراحی کیبورد اورینتال بعدی است با ریتم و صداهای بهتر.
برای A1000 که محصول 14سال پیش بود (حدودا) کاتالوگ فارسی با بیش از 170 صفحه توضیح و آموزش فارسی چاپ کرده بود و بعد هم برای OR700 با 189صفحه و حال هم A2000.
برای همه این محصولات در سایت رسمی خودش کاتالوگ و درایور گذاشته و صفحه ی اختصاصی داشتند و دارند. در صورتی که برای هیچ کیبورد دیگه ی ایرانی صفحه ی رسمی و اختصاصی وجود نداره. این کمبود ها را بهش میگند عدم ساپورت.