محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

بحث و گفتگوهایی که درباره همه مدل کیبوردهای رولند عمومیت دارد.

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

آواتار کاربر
Sunami
عضو بسیار فعال
عضو بسیار فعال
پست: 415
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۲۲ ق.ظ
امتیاز: 30
اولین ساز: YAMAHA PSR 500
کیبرد فعلی: Roland GW-8E V-2
نرم افزار: FL Studio
موبایل: Nokia 1100
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
محل اقامت: همین دور و برا
تشکر شده: 1 دفعه

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

سلام
ممنون جناب هاشمي من دوباره ميام دوباره با كلي سوال و دردسر
فعلأ
---------------------------------------------------------------------------
[HIGHLIGHT=#ffffff]|:::::>{ به صبر مشكلات عالم همه را بگشاييد }<:::::[/HIGHLIGHT]|
---------------------------------------------------------------------------
shahriar
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹, ۱:۵۵ ب.ظ
امتیاز: 0
کیبرد فعلی: KORG Pa80
محل اقامت: مشهد

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

سلام زياد خدمت دوستان عزيز و جناب hashemi بزرگوار

چند تا سوال از حضورتون داشتم :
1-در محصولات سري X و G رولند arpeggiator چه عملي انجام ميده و چگونه در آهنگ سازي به كار ميره ؟ آيا در اجراي زنده هم كاربردي داره ؟(توي فيلم كمپاني رولند ديدم با اون يه كاري شبيه آكورد اتومات انجام داد!)
همچنين در workstaition هاي فوق Pattern چه كاري انجام ميده ؟
2-آيا هر دو رده فوق داراي وكال هارمونايزر هستند ؟
3-آيا قدرت و كيفيت صدا و همچنين امكانات صوتي و كاري سري X با سري G تفاوت داره ؟
4-آيا نصب expansion براي مصارف عمومي واجب است ؟(با توجه به هزينه ها)
5-آيا صداهاي سري X و سري G كاملا" خام هستند و اگه روي صدا ها كار صداسازي حرفه اي انجام نشود اصلا" صداي قوي و پخته آماده نداريم ؟
6-آيا با اين كيبورد ها مي شود سمپل هاي زيباي درامز ايراني مثل تمبك و ... رو ساخت و ريتم اديت كرد ؟
با تشكر خيلي زياد و عذر خواهي فراوان بابت اين سوال ها .
hashemi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 104
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱:۵۳ ب.ظ
امتیاز: 10
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

shahriar نوشته شده:سلام زياد خدمت دوستان عزيز و جناب hashemi بزرگوار

چند تا سوال از حضورتون داشتم :
1-در محصولات سري X و G رولند arpeggiator چه عملي انجام ميده و چگونه در آهنگ سازي به كار ميره ؟ آيا در اجراي زنده هم كاربردي داره ؟(توي فيلم كمپاني رولند ديدم با اون يه كاري شبيه آكورد اتومات انجام داد!)
همچنين در workstaition هاي فوق Pattern چه كاري انجام ميده ؟
2-آيا هر دو رده فوق داراي وكال هارمونايزر هستند ؟
3-آيا قدرت و كيفيت صدا و همچنين امكانات صوتي و كاري سري X با سري G تفاوت داره ؟
4-آيا نصب expansion براي مصارف عمومي واجب است ؟(با توجه به هزينه ها)
5-آيا صداهاي سري X و سري G كاملا" خام هستند و اگه روي صدا ها كار صداسازي حرفه اي انجام نشود اصلا" صداي قوي و پخته آماده نداريم ؟
6-آيا با اين كيبورد ها مي شود سمپل هاي زيباي درامز ايراني مثل تمبك و ... رو ساخت و ريتم اديت كرد ؟
با تشكر خيلي زياد و عذر خواهي فراوان بابت اين سوال ها .


با تشکر از ابراز محبت شما،

1- آرپژاتور یک متد قابل تعریف برای انجام آرپیچ (تقریبا همانند آکورد) است که میتواند در حالت اجرای زنده یا رکورد استفاده شود. شما در حال اجرا یا ضبط میتوانید آرپیج را عوض کنید. در واقع یک جوری "هلو برو تو گلو" است!

Pattern یک (یا مجموع) یا چند میزان از آنچه که شما قبلا رکورد کرده اید میباشد. خوبی پترن اینست که مثلا شما یک پاساژ را قبلا نواخته اید، حالا آن را درون یک پترن ذخیره میکنید و هر وقت نیاز دارید آنرا صدا میکنید. معمولا پترن ها در ایجاد موسیقی و سکوئنس کردن بکار می آیند و از کار تکراری جلو گیری میکنند.

2- مطمئن نیستم، اجازه دهید مطمئن شوم و بعد خدمتتان عرض کنم.

3- کیفیت صدا، بسته به کیفت نمونه گیری دارد که در هر دو یکسان است. ولی قدرت صداسازی و امکانات در سری G بیشتر است.

4- خیر، واجب نیست.

5- راستش این القاب را من خیلی قبول ندارم. من عرض میکنم که هر صدائی در جای خودش بایستی پردازش شود. برای مثال، صدای پیانو یا درام با Reverb و بدون آن چقدر متفاوت است؟ خیلی زیاد. این کاری است که خود شما به خوبی آنرا انجام خواهید داد. به هر صورت، هر دوی این ورکستیشن ها از صداهای قوقالعاده ای برخودار هستند. از نظر من هر کدام از این ورکستیشن ها را بگیرید، (اگر کار استودیوئی کرده باشید متوجه عرض من میشوید) در همان لحظه میتوانید به رکورد قطعه مورد نظر خود اقدام کنید.

6- چرا که نه؟ خیلی راحت تر، و با بهتر از آنچه تصورش را بکنید! این دستگاه ها برای همچنین کارهائی طراحی شده اند!
hashemi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 104
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱:۵۳ ب.ظ
امتیاز: 10
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

shahriar نوشته شده: 1-در محصولات سري X و G رولند arpeggiator چه عملي انجام ميده و چگونه در آهنگ سازي به كار ميره ؟ آيا در اجراي زنده هم كاربردي داره ؟(توي فيلم كمپاني رولند ديدم با اون يه كاري شبيه آكورد اتومات انجام داد!)
همچنين در workstaition هاي فوق Pattern چه كاري انجام ميده ؟
2-آيا هر دو رده فوق داراي وكال هارمونايزر هستند ؟
........
با سلام مجدد خدمت شما دوست گرامی ام،

تا حدی که من جستجو کردم، هر دو مدل، یعنی رولند فانتوم X و فانتوم G توانائی سمپل گرفتن و همچنین توانائی ضبط WAVE یا صدای زنده در قسمت سکوئنسر را دارا هستند. پس هر دو دستگاه مجهز به ورودی آنالوگ و دیجیتال به منظور رکورد صدای زنده هستند که به همین سبب در قسمت "پس پردازش" میتوانند افکت را نیز بر روی صدا اعمال کنند. ولی در هیچکدام از این دو مدل چیزی بنام هارمونایزر وجود نداشت (حداقل من نیافتم).

معمولا دستگاه هائی که کار هارمونایز را روی صدا (معمولا ووکال) انجام میدهند، نیاز دارند تا هماهنگ ها را از روی یک تراک خاص از سکوئنسر تشخیص دهند. این عمل در سیستم های ارنجر، بصورت خودکار با گرفتن آکورد همراه میشود. ولی اگر نیاز به اضافه کردن ووکال هارمونی به موسیقی های در حال اجرا از روی MIDI یا به عبارتی Song داشته باشید، بایستی یکی از تراک های آن را به عنوان تراک مرتبط با ووکال هارمونی مشخص کنید.

اگر چه قابلیت این مهم، در سیستم های ورکستیشن نظیر رولند فانتوم X و فانتوم G نیز به راحتی قابل اجرا بوده است، لیکن من عبارتی تحت این عنوان نیافتم. تنها میتوانید افکتهائی غیر از ووکال هارمونی را در سیستم های فانتوم X و G بر روی صدای زنده داشته باشید.

در ضمن، برای اطلاع بیشتر در مورد arpeggiator میتوانید به این محل رجوع کنید.

امیدوارم مفید واقع شده باشد.
shahriar
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹, ۱:۵۵ ب.ظ
امتیاز: 0
کیبرد فعلی: KORG Pa80
محل اقامت: مشهد

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

سلام بر دوست بزرگوار hashemi و همه عزيزان ديگر

با عرض تشكر خيلي زياد بابت زحمات جناب hashemi
.
ميشه لطفا" راجع به تفاوت قدرت صداسازي و امكانات در دو سري Fantom X و Fantom G توضيح بدين ؟
.
راجع به وكال هارمونايزر نظرات متفاوتي در مبحث Roland Fantom X داده شده از دوستان گرامي (مخصوصا" nobody- rashوbehrang m )دعوت ميكنم افتخار بدن و در اين بحث شركت كنن .
.
در arpeggiator آيا مي شود :
-الگوي نواختن و tempo را براي دستگاه تعريف كنيم ؟(يا الگو هاي آماده داره ؟)
-در آن واحد بيش از يك نت را اجرا كند ؟(مثلا سه نت هم زمان و در فواصل مختلف ميزان)
-ملودي در حال اجرا را با زدن يك نت يا "سه نت هم زمان" به آكورد ها و گام هاي ديگه ببريم ؟(عين آكورد اتومات عمل كند )
.
آيا صدا ها و سمپل هاي ايراني و خارجي رو ميشه از بازار ايران تهيه كرد ؟

با تشكر و درود فراوان .
hmf
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 17
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹, ۱:۵۷ ب.ظ
امتیاز: 6
کیبرد فعلی: Roland-Prelude
کارت صوتی: Cakewalk UA25EX
نرم افزار: Sonar, Ableton

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

سلام

من چند ماهی‌ است که ROLAND-Prelude خریدم. بد نیست تجربه من رو نسبت به این ساز بدونید.

خوبی‌ هاش :

۱) بیش از ۱۳۰۰ تا صدا که یکی‌ از یکی‌ قشنگ تره. جالبه بدونید که گلچینی از صداهای JUNO و فانتوم و GW رو میتونید توش پیدا کنید.

۲) بعضی‌ از صداهاش محشره : ۳۰ تا پیانو که یه هیچ وقت نمیخواید ترکش کنید. saxophone، string، گیتار ، گیتار برقی، sitar، سازهای ارکستر و صداهای سینتی اون دیوانه کننده است. در یک کلام صداهاش فوق‌العاد پر حجم و پخته هستند و مثل حتا PSR-S910مصنوعی نیستند. اگر صدا هاش رو بشنوید شک می‌کنید که با یک کیبورد ۱۰۰۰ دلاری نواخته شده.

۳) بیش از ۴۰ تا درم پاد داره که البته فقط دوتاش شرقیند. ولی‌ درا م پاد‌های غربی، چینی‌ و هندی و مغولی و ترکیش مهشرند.

۴) زیبا‌ترین افکت‌ها رو که توئ هیچ مدل قدیمیه رولند و ساز‌های مشابه وجود نداره میتونید توئ این ساز پیدا کنید.

۵) ریتم سازیش محشره. آنقدر آپشن برای editکردن ریتم داره که نمیتونم براتون توضیح بدم. فقط یک کتاب مجزا برای ریتم سازی داره. ولی‌ از طرفی‌ هم دردسره. یعنی وقت زیادی ازتون میگیره.

۶) حافظه بسیار بزرگی‌ داره. ۲۰۰ تا صدا. ۱۰۰ تا ریتم. ۲۰۰ تا song. پلی فنی ۱۲۸ که میتونید هر چی‌ کانال به ریتم و song اضافه کنید. USB هم میخوره.

۷) سرعت نرم افزارش فوق‌العاده بالاست. نه مثل JUNO و یا کرگ PA که دق میده.

۸) بسیار ساز کوچک، اما محکم و با بلند گوهیی قوی است.



اما عیبهای بزرگش:

۱) هر چند برای من عیب به حساب نمیاد اما سمپل نمیگیره.

۲) کار باهاش بسیار سخته و اصلا یوزر فرندلی user friendly نیست. جوری که میخواهی‌ بعضی‌ وقتها بزنی‌ توی سرش.

۳) بزرگترین مشکلش اینه که هیچ دکمه‌ای روی پنلش نداره که بخوای صداهای ضبط شده یا حتا صداهای دستگاه را فرا خانی کنی‌. مثلا اگر الان داری وسط آهنگ با صدای پیانو میزنی‌ و اگر بخوای بعدش صدا رو به گیتار عوض کنی‌، یا باید یک شماره بزنی‌ یا اینکه با اون چرخونکش صدا رو عوض کنی‌. یعنی یک کار سخت و بیخود که یا باید شمارهٔ ۲۰۰ تا صدا رو که ساختی حفظ کنی‌، یا اینکه کمی‌ مکث کنی‌ یا بازی بازی کنی‌ تا صدا رو عوض کنی‌. این عیبی است که حتا یک ارگ ۴۰ هزار تومن هم نداره.

۳) اونقدر sequence کردن باهاش سخته که تقریبا می‌شه گفت نداره. چون باید جون بکنی‌.

۴) هیچ صدای شرقیی نداره. فقط یه دونه عود داره.



اما روی هم رفته می‌شه گفت که ساز خوبیه برای کسانی‌ که علاقه به نواختن دارند. برای کارهای کلاسیک فوق‌العاده است. حالا اگر فرصت کنم، چند تا از نمونه صداش رو با rythm هاش رو میزارم که بشنوید.

راستی‌ قیمتش هم تقریبا ۹۰۰.۰۰۰ تومن
hashemi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 104
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱:۵۳ ب.ظ
امتیاز: 10
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

hmf نوشته شده:..... بیش از ۱۳۰۰ تا صدا که یکی‌ از یکی‌ قشنگ تره. جالبه بدونید که گلچینی از صداهای JUNO و فانتوم و GW رو میتونید توش پیدا کنید.

بعضی‌ از صداهاش محشره : ۳۰ تا پیانو که یه هیچ وقت نمیخواید ترکش کنید. saxophone، string، گیتار ، گیتار برقی، sitar، سازهای ارکستر و صداهای سینتی اون دیوانه کننده است. در یک کلام صداهاش فوق‌العاد پر حجم و پخته هستند و مثل حتا PSR-S910مصنوعی نیستند. اگر صدا هاش رو بشنوید شک می‌کنید که با یک کیبورد ۱۰۰۰ دلاری نواخته شده.

........ ریتم سازیش محشره. آنقدر آپشن برای editکردن ریتم داره که نمیتونم براتون توضیح بدم. فقط یک کتاب مجزا برای ریتم سازی داره. ولی‌ از طرفی‌ هم دردسره. یعنی وقت زیادی ازتون میگیره.


...................

کار باهاش بسیار سخته و اصلا یوزر فرندلی user friendly نیست. جوری که میخواهی‌ بعضی‌ وقتها بزنی‌ توی سرش.

بزرگترین مشکلش اینه که هیچ دکمه‌ای روی پنلش نداره که بخوای صداهای ضبط شده یا حتا صداهای دستگاه را فرا خانی کنی‌. مثلا اگر الان داری وسط آهنگ با صدای پیانو میزنی‌ و اگر بخوای بعدش صدا رو به گیتار عوض کنی‌، یا باید یک شماره بزنی‌ یا اینکه با اون چرخونکش صدا رو عوض کنی‌. یعنی یک کار سخت و بیخود که یا باید شمارهٔ ۲۰۰ تا صدا رو که ساختی حفظ کنی‌، یا اینکه کمی‌ مکث کنی‌ یا بازی بازی کنی‌ تا صدا رو عوض کنی‌. این عیبی است که حتا یک ارگ ۴۰ هزار تومن هم نداره.

با سلام و خوشامد گوئی به شما دوست عزیز،

همانطور که فرمودید، صداهای رولند، از قدیم تا به حال، همیشه عالی بوده و هست. مطمئنا کسانی که با مدل ها و برندهای مختلف کار کرده باشند، با این مساله بخوبی آشنا هستند.

نکته ای رو که میتوان با نگاه کلی به مساله درک کرد، این است که هر شرکتی، هدفی خاص را دنبال میکند. از نظر ما که کاربر محسوب میشویم، مساله یک چیز است، و از نگاه تولید کننده چیز دیگری.

با توجه به این که شما فرموده بودید رولند E-16 و E-36 هم داشته اید، عرض میکنم که صداها و قسمت صداساز داخل رولند E-16 و E-36 و E-56 و E-66 و E-86، همگی یکسان بودند. آنچه باعث تفاوت این مدل ها میشد، توانائی کاربر در برقراری با این امکانات بود! برای مثال رولند E-66 قابلیت خواندن ریتم از فلاپی را داشت و بر روی رولند E-36 اصلا فلاپی نبود. ولی شما از طریق میدی یا کارت خوان رولند میتوانستید ریتم هائی که بر روی زولند E-66 قابل خواندن بود را به E-36 هم بدهید.

یا بر روی E-86 شما به غیر از ریتم سازی، میتوانستید صداسازی هم اجام بدهید، همچنین تغییر نوع افکت ها و ساخت افکت جدید و .... در صورتی که بر روی مدل های دیگر سری 6 نظیر E-36 این قابلیت وجود نداشت. ولی واقعیت این است که این قابلیت ها از طریق ارتباط میدی قابل دستیابی بود، و متاسفانه از روی صفحه کنترل قابل انجام نبود. سالها من، این کار را انجام میدادم. من با رولند E-36 کارهای زیادی کردم که بصورت طبیعی، تنها این اعمال بر روی رولند E-86 قابل انجام بود.

نتیجه: شرکت رولند بصورت طبیعی، خیلی از امکانات را بصورت کامل بر روی مدل های پائین تر خود ارائه نمیکند. اگر چه شما میتوانید به سیستم آن نفوذ کرده و مشکلتان را حل کنید! اگر میبینید کار با رولند کمی پیچیده است، به دلیل پیچیدگی در قسمت سخت افراری آن است. در عوض، قابلیت های فوق العاده آن هم با استفاده از همین پیچیدگی قابل دستیابی و استفاده میباشد.

مختصر عرض من این است که؛ شرکت رولند در تمامی محصولاتش بهترین صداهای موجود را در اختیار کاربر میگذارد، فقط با محدود کردن کاربر در چگونگی بهره وری، قیمت محصول را کاهش میدهد! این خصیصه در کرگ هم وجود دارد! ولی در برند های دیگر دیده نشده است.
hashemi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 104
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱:۵۳ ب.ظ
امتیاز: 10
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

سلام بر شما دوست عزیز و با تشکر از ابراز مجبتتون،

shahriar نوشته شده: ميشه لطفا" راجع به تفاوت قدرت صداسازي و امكانات در دو سري Fantom X و Fantom G توضيح بدين ؟
مهم ترین ویژگی ها عبارتست از:
هر دو دستگاه، قابلیت اجرای 128 نت پلی فونی را دارند.
سری فانتوم X دارای 128 مگابایت، و سری فانتوم G دارای 256 مگابایت سمپل کارخانه ای (Wave Memory) است.
سری فانتوم X دارای 1408 صدای ساز و سری فانتوم G دارای 1920 صدای ساز کارخانه ای است (با احتساب GM2).
سری فانتوم X قابلیت ضبط و پخش 16 تراک و سری فانتوم G قابلیت 128 تراک سکوئنس داخلی را دارد.
سری فانتوم X قابلیت ضبط و پخش 8 تراک استریو و سری فانتوم G قابلیت 24 تراک صدای زنده مونو را در قسمت سکوئنس دارد.
سری فانتوم X قابلیت اکسپنشن با سیستم SRX و سری فانتوم G دارای قابلیت اکسپنشن با سیستم ARX را دارد.
هر دو دستگاه قابلیت تعریف 128 عدد Arpeggiater را دارند.
و بسیار تفاوت و اشتراک های دیگر که میتوانید به آدرس های ذیل رجوع کنید:
مرجع رولند فانتوم X آدرس:http://www.rolandus.com/products/produc ... ductId=589
مرجع رولند فانتوم G آدرس: http://www.roland.com/products/en/Fantom-G8/specs.html

و اما در مورد قدرت صداسازی بایستی عرض کنم که اگر چه توضیح این مطلب نیز امکان پذیر است، ولی آنقدر تخصصی و پیچیده است که در حوصله، جایگاه و نحوه ارائه این تالار گفتمان نمی گنجد.


نکته بسیار مهم:
ما برای نامیدن ویژگی ها، توانائی ها و قابلیت ها، از "نامگذاری" استفاده میکنیم. لیکن ممکن است که تمامی خصوصیات آن با نامگذاری توصیف نشود. برای مثال کرگ Pa80 ای که شما از آن استفاده میکنید، مجهز به صداساز HI است. کرگ تریتون نیز مجهز به صداساز HI است. اگر چه هر دو دستگاه از یک صدا ساز بهره میبرند، ولی قدرت صدا سازی در تریتون با Pa80 قابل قیاس نیست. چرا؟ چون بسیاری از پارامترهای صدا سازی، به جهت کاهش هزینه در کرگ Pa80 حذف شده است. در مورد سیستم های رولند هم همین است. قیمتهای رولند سری X و سری G با هم خیلی اختلاف دارند. در ابتدا شما بایستی ببینید که به چه چیزی با چه قیمتی نیاز دارید. اگر شما قصد دارید از این دستگاه ها در مجالس عقد و عروسی و تولد استفاده کنید، بنظر شما، سیستم های صوتی که در اینگونه مجالس استفاده میشوند، قابلیت نمایش اختلاف کیفیت این دو دستگاه را دارند؟ آیا حضار توانائی تشخیص آنرا دارند؟ اگر جواب شما "بلی" است، پس به سراغ انتخاب این سیستم ها بروید. اگر جواب شما "خیر" است، به نتیجه و صرف هزینه توجه فرمائید. این دستگاه ها بیشتر مصارف استودیوئی دارند.


shahriar نوشته شده:راجع به وكال هارمونايزر نظرات متفاوتي در مبحث Roland Fantom X داده شده.
به شما پیشنهاد میکنم که دفترچه کاربری این دو دستگاه را دانلود کرده و مطالعه بفرمائید. این بهترین، سریعترین و مطمئن ترین راه است.


shahriar نوشته شده:آيا صدا ها و سمپل هاي ايراني و خارجي رو ميشه از بازار ايران تهيه كرد ؟
سمپل ها و صداهای بسیار زیادی برای رولند تولید شده است. البته من از سمپل ایرانی خبر ندارم و لی حتی از خود شرکت رولند یا نمایندگی های آن نیز میتوانید سمپل های آماده زیادی رو تهیه کنید. (در واقع صداهای جدیدتر، کاملتر و بهتر).
hashemi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 104
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱:۵۳ ب.ظ
امتیاز: 10
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

shahriar نوشته شده:چند تا سوال از حضورتون داشتم :
1-در محصولات سري ....... رولند .....

دوست من، شما فرموده بودید که یک Pa80 دارید و به دنبال صداهای جدیدتر و ... میگردید. در واقع یه جورائی انگار میخواهید دستگاه خود را ارتقاء بدهید. دنبال اضافه کردن یک تریتون، یا یک رولند فانتوم سری X یا G بودید. در پی متوجه شدن مشکلات این کار بودید و این که اصلا عملی هست یا نه و ....

یک پیشنهاد برای شما دارم که مشکلات میدی و وصل کردن چند تا دستگاه و ... را ندارد و شما را از پذیرش سختی مقوله میدی و .... خلاص میکنه. بیخیال رولند فانتوم سری X یا سری G بشو!
البته پشنهاد من برای شما که مجلس میری هست و ربطی به مقوله کار استودیوئی نداره.

شما یک رولند E-80 یا رولند G-70 بگیر و خودت رو خلاص کن!!!

اگر هم میخواهی ببینی فرق این دو مدل چیه، به این آدرس رجوع کن.

از دوست عزیزم منصور گل هم میخوام که نظرش رو راجب به پیشنهاد من بده. چطوره؟ پیشنهاد خوبیه؟
shahriar
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 24
تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹, ۱:۵۵ ب.ظ
امتیاز: 0
کیبرد فعلی: KORG Pa80
محل اقامت: مشهد

Re: محلي براي كاربران كيبورد هاي Roland

پست خوانده نشده

سلام بر hashemi عزيز
خيلي خيلي ممنون از راهنمايي هاتون .
البته من هيچ وقت نگفتم كه مجلس ميرم .حالا رفتن يا نرفتنش عيبي نداره و يه وقت خداي نكرده سوء تفاهم نشه .
ولي دوتا نكته باقي ميمونه :
- رولند E-80 يا G-70 عالي هستند و هيچ حرفي در اونها نيست به جز نداشتن سمپل و درامز ايراني كه ديگه همه ميدونن به تنهايي زياد براي آهنگ هاي ايراني مناسب نيستند . بنابر اين من ترجيح ميدم يك ارنجر كرگ رو به دليل برخي ويژگي هاش (ريتم ايراني و كلا" سبك برخي صداها و درامز ها) داشته باشم و قصد رد كردن pa80 رو ندارم .
پس فرضا" اگرهم رولند E-80 يا G-70 رو اضافه كنم بازهم تمام مسائل مطرح شده راجع به ارتباط دو ساز به قوت خودش باقيه .
-نكته دوم بحث آهنگ سازيه كه بهش علاقه مندم . البته من تا حالا استوديو نداشتم ولي فكر ميكنم آهنگ سازي با Fantom يه چيز ديگه است و البته خود شما كه ديگه استاد هستيد .
باز هم از جناب عالي و همه دوستان كه در اين بحث شركت مي كنند متشكرم .
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “مباحث عمومی”

  • اطلاعات