KORG KRONOS

کیبوردهای متخصص صدا و آهنگسازی

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

قوانین انجمن
1.پست های نـامربوط باموضوع مبحث حذف یا منتقل میشوند
2.معرفی شماره تلفن ، وبسایت ، ایمیل وهرنوع ادرس شخصی ممنوع است (درپیام خصوصی مجاز است)
3.قرار دادن لینک های غیراخلاقی و غیرمجاز منجر به حذف اکانت و یا پیگرد قانونی برای شما میشود.
قوانین کامل انجمن ارتعاش
samsim
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 11
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰, ۷:۵۰ ب.ظ
امتیاز: 0

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

با سلام
من ۶۱ این کیبرد را خریداری کردم و اولین ورکاستیشن،سینتی من هست و من قبلا pa 800داشتم و من مهندس هستنم و فقط مصرف شخصی دارم.
درخواست راهنمایی برای تهیه سمپل و ریتم (drum truck)و کارما(karma) ستهای ایرانی دارم.
ممنون میشم از راهنمایی و در ضمن اگر سوالی در مورد این دستگاه بتونم پاسخ بدهم خوشحال میشم.
آواتار کاربر
Mr.Energy
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1617
تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 428
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: در کنار S970 !!!
تشکر شده: 7 دفعه

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

سلام دوست عزیز ... به این فروم خیلی خیلی خوش اومدین .... باعث خوشحالیه که یک نوازنده جدید به جمع ما اضافه میشه ... اگه ممکنه برامون بیشتر از این کیبورد توضیح بدین و همینطور عکس و فیلم بذارین از امکانات و صداهای این کیبورد ... البته اگه زحمتی نیست و حوصله اش رو دازین ... ممنون ...
به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس
آواتار کاربر
Mr.Energy
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1617
تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 428
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: در کنار S970 !!!
تشکر شده: 7 دفعه

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

samsim عزیز سلام ... پس کجا رفتین؟؟؟
خیلی دوس دارم که صحبتها و مطالب شما رو در مورد این کیبورد بخونم
به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس
آواتار کاربر
CoCaL0l
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 12
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۶:۴۱ ب.ظ
امتیاز: 0
کیبرد فعلی: Yamaha A2000
نرم افزار: REASON 5.0
زمينه تخصص: نرم افزارهاي آهنگسازي
محل اقامت: Shiraz

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

اين كار رو از بچگي دوست داشتم و قسمتي از موسيقي هست كه در ايران بر روي كارتون رابين‌هود (اون قسمتي كه زندان رو نشون مي‌ده) گذاشته شده بود و البته روي كارتون اصلي اين موسيقي نيست. من اين كار رو با سيستم KORG Kronos آماده كردم.
به صداهاي ذهي ؛ پيانو ؛ سازهاي بادي و افكت‌هاي اين كار با دقت گوش كنيد. همه‌ي كارها بدون استفاده از كامپيوتر و با خود اين دستگاه انجام شده است ...
Mohammad - KORG Knoros (Robinhood).mp3


اميدوارم كه تونسته باشم اون چيزي كه خواستيد رو بهتون نشون داده باشم.
در چند وقت آينده يه چند تا كار ايروني هم باهاش آماده مي‌كنم كه بشنويد.

ارادتمند شما ...

جناب مهندس فروغی عزیز واقعا لذت بردم و خوشحال شدم که شما رو اینجا هم دیدم تصویر
منتظر دموهای شما هستیم تصویر
آواتار کاربر
Mr.Energy
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1617
تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 428
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: در کنار S970 !!!
تشکر شده: 7 دفعه

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

System: Kronos

Keyboard:
  • 88-key: RH3 (Real Weighted Hammer Action 3)

    73-key: RH3 (Real Weighted Hammer Action 3)

    61-key: Natural Touch Semi Weighted
[Tone Generator]

Synthesis Types: 9

SGX-1
Premium Piano (Acoustic Piano)
EP-1 MDS Electric Piano (Electric Piano)
HD-1 High Definition Synthesizer (PCM Virtual Memory Technology)
AL-1
Analog Synthesizer (Analog Modeling)
CX-3
Tonewheel Organ (Tonewheel Organ Modeling)
STR-1
Plucked String (Physical Modeling)
MOD-7
Waveshaping VPM Synthesizer (VPM Synthesis)
MS-20EX
(CMT Analog Modeling)
PolysixEX
(CMT Analog Modeling)

Maximum Polyphony*1*2:

SGX-1: 100 voices*3
EP-1:
104 voices
HD-1: 140 voices
AL-1: 80 voices
CX-3:
200 voices
STR-1:
40 voices
MOD-7: 52 voices
MS-20EX:
40 voices
PolysixEX: 180 voices

*A portion of the multicore processor in KRONOS is devoted to generating voices, and a separate portion is devoted to generating effects. KRONOS dynamically allocates the voice processing power between the engines as necessary. The quoted maximum numbers of voices apply when 100% of the voice processing power is devoted to a single engine.
*2 In rare cases, when a large number of processor-intensive effects are active simultaneously (for instance, more than 14 O-Verbs), polyphony may be slightly reduced.
*3 100 dual-stereo notes (It corresponds to 400 voices in the maximum.)


Number of Programs/Combinations/Drumkits:
  • 1,664 user memory programs
    (1,536 [768 HD-1+768 EXi] come preloaded)

    1,792 user memory combinations
    (480 come preloaded)

    152 user memory drumkits
    (78 come preloaded)

    256 GM Level2 preset programs+ 9 GM Level2 drum preset programs
Preset PCM:
  • 314 MB (ROM 1,505 multisamples, 1388 drum samples)
Build-in Expansion PCM Libraries:
  • EXs1 - ROM Expansion

    EXs2 - Concert Grand Piano

    EXs3 - Brass & Woodwinds

    EXs4 - Vintage Keyboards

    EXs5 - ROM Expansion 2

    EXs6 - SGX-1 German D Piano

    EXs7 - SGX-1 Japanese C Piano

    EXs8 - Rock Ambience Drums

    EXs9 – Jazz Ambience Drums
Capacity of PCM RAM:
  • Approx. 1GB*4

    *4 The memory available for RAM samples will change based on the use of Expansion PCM libraries. About 148MB is available when shipped from the factory (when loading the file named “PRELOAD.KSC”).
Wave Sequences:
  • 374 user memory, 165

به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس
آواتار کاربر
Mr.Energy
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1617
تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 428
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: در کنار S970 !!!
تشکر شده: 7 دفعه

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

[SGX-1 Program]

Premium Piano:

PCM:
  • EXs6 - SGX-1 German D Piano; EXs7 - SGX-1 Japanese C Piano
Piano Type:
  • 32
Oscillator Control:
  • Damper Resonance, Damper Noise, Mechanical Noise, Note Release
[EP-1 Program]

MDS Electric Piano:

Electric Piano Model Types: 6
  • Tine EP I, Tine EP II, Tone EP V, Tine EP DMP, Reed EP200, Reed EP200A
Oscillator Control:
  • Harmonic Sound Level, Attack Noise, Level, Release Noise Level, Attack Brightness, Hammer Width
Panel Control:
  • Tine Type: Preamp Volume, Tone (Treble, Bass), Vibrate (On/Off, Intensity, Speed), Amp/Cabinet (On/Off, Drive)*5

    Reed Type: Preamp Volume, Tone (Treble, Bass), Vibrate (Intensity, Speed), Amp/Cabinet (On/Off, Drive)*5

    *5 Each electric piano type has own amp/cabinet character.
Effect Types: 9
  • Small Phase, Orange Phase, Clack Phase, Vintage Chorus, Black Chorus, EP Chorus, Vintage
    Flanger, Red Comp, VOX Wah
[HD-1 Program]

Advanced Vector Synthesis:
  • Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.
Structure:
  • Single: only OSC1, Double: OSC1 and OSC2.

    Double mode lets you layer two completely separate synth voices, each with their own velocity-switched oscillator, dual filter, EGs, LFOs, etc.

    Two completely separate drumkits.
Oscillators:
  • VMT (Virtual Memory Technology) supported.

    8 velocity zones per oscillator, with switching, crossfades and layering

    Each zone can play mono or stereo Multisamples or Wave Sequences
Filters:
  • Two multi-mode filters per voices (low-pass, high-pass, band-pass and band-reject),

    Four-mode filter routings (single, serial, parallel and 24dB mode)
Driver:
  • Per voice non-linear driver and low boost circuit
EQ:
  • Three bands, with sweepable mid
Modulation:
  • Three envelope generators, two LFOs per voice, common LFO, four key tracking generators, AMS (Alternate Modulation Source), two AMS mixers
[EXi Program Common]

Advanced Vector Synthesis:
  • Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.
Modulation:
  • Common Step Sequencer, AMS (Alternate Modulation Source), Common LFO,

    2 Key Tracking Generators
EQ:
  • Three bands, with sweep-able mid
[AL-1 Program]

Oscillators:
  • OSC1, OSC2, Sub-oscillator and noise generator; ring modulation, FM and Sync
Audio Input:
  • Run real-time audio through the synthesis engine
Filters:
  • Two multi-mode filter (low-pass, high-pass, band-pass and band-reject) with four types of filter routings (single, serial, parallel and 24dB mode), MultiFilter mode (only Filter-A; modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects)
Driver:
  • Per-voice non-linear driver and low boost circuit
Modulation:
  • Five Envelope generators, four per-voice LFOs, two AMS Mixers;

    Per-voice Step Sequencer.
[CX-3 Program]

Tonewheel Organ Modeling:
  • Phase-synchronous tonewheels (clean and vintage modes), percussion, key click, wheel brake
EX Mode:
  • Four additional, user-specified drawbars, and expanded percussion.
Internal Effects:
  • Rotary speaker, vibrato/chorus, amp modeling with overdrive, 3-band EQ
Drawbar Control:
  • Controlled via nine front-panel sliders (via Tone Adjust)
Split:
  • Upper, Lower (even in EX mode)
Modulation:
  • Two AMS mixers
[STR-1 Program]
  • Physically Modeled String:
    • Includes physically modeled damping, decay, dispersion, nonlinearity, harmonics, dual pickups, and more

    String Excitation:

    • Three independent excitation sources can be used simultaneously: Pluck, Noise, and PCM. 16 preset “pluck” types, with modulatable width and randomization. Noise generator with saturation and dedicated lowpass filter

    PCM Oscillator:

    • Korg’s ultra-low-aliasing technology, as introduced in the HD-1; 4 velocity zones per oscillator; Uses any mono ROM, EXs, or RAM multisamples; PCM can either be used as an excitation signal, or layered with the output of the string.

    Excitation Filter:

    • Dedicated 2-pole multimode filter for shaping the string excitation; Filter can be enabled/disabled separately for each excitation source. Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes

    Audio Input and Feedback:

    • Run real-time audio through the string, including feedback through effects. Modeled feedback includes modulate-able instrument-to-amp distance and orientation.

    Filters:

    • Dual multi-mode filters per voice; Single, Serial, Parallel (with split stereo output), and 24dB (4-pole) configurations. Low Pass, High Pass, and Band Reject modes

      Multi Filter mode (Filter A only):
      Modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects
    Modulation
    • 5 Envelopes, 4 per-voice LFOs, 2 Key Track generators, String Tracking generators, 4 AMS Mixers.


[MOD-7 Program]

Waveshaping VPM Synthesizer:
  • Combines Variable Phase Modulation (VPM), waveshaping ring modulation, PCM sample playback, and subtractive synthesis; Able to convert-load SYX files.
Oscillators:
  • 6 VPM/Waveshaper/Ring Modulation Oscillators:

    Phase and modulatable pitch per oscillator; 101 Waveshaper tables plus modulatable Drive and Offset; Use as oscillators, or as Waveshapers or Ring Modulators for other signals.

    PCM Oscillator:

    Korg’s ultra-low-aliasing technology, as introduced in the HD-1. 4 velocity zones per oscillator; Uses any mono ROM, EXs, or RAM multisamples; PCM can be used as an FM modulator and/or layered with the VPM Oscillators. Noise generator with saturation and dedicated low pass filter.
Audio input:
  • Run real-time audio through the VPM Oscillators and filters.
Filters:
  • Dual multi-mode filters per voice. Parallel and 24 dB (4-Pole) configurations; Low Pass, High Pass, Band Pass, and Band Reject modes
Multi Filter mode (Filter A only):
  • Modulatable mix of Low Pass, High Pass, Band Pass, and dry input, for creating a wide variety of unique filter types and effects
Patch Panel:
  • Supports both algorithm (78 types) selection and free patching; Three 2-in, 1-out mixers for scaling and merging audio, fully modulatable, with phase inversion. Main 6-input stereo mixer, with modulatable pan and volume, plus phase inversion
Modulation:
  • 10 Envelopes, 4 per-voice LFOs, 9 Key Tracking generators, Per-voice Step Sequencer, 4 standard AMS Mixers plus 4 simple AMS Mixers.
[MS-20EX Program]

Oscillators:
  • Ultra-low-aliasing oscillators; VCO1, VCO2, Ring Mod, Pink and White Noise Generator
Audio Input:
  • Run real-time audio through the synthesis engine and ESP (External Signal Processor)
Filters:
  • 12dB/octave High Pass and Low Pass self-resonant filters

    ESP section:
    24dB/octave Low Cut and High Cut filters, available per voice.
Patch Panel:
  • Patchable audio and modulation, at audio rates
Patch Points:
  • Keyboard:
    Keyboard CV Out, Keyboard Trigger Out, VCO1+VCO2 CV In, VCO2 CV In

    VCO:
    VCO1+VCO2 External Frequency Control In, VCO1 Out, VCO2 Out

    VCF:
    External Signal In, External HP Filter Cutoff Frequency Control In, External LP Filter Cutoff Frequency Control In, HPF Out, LPF In, LPF Out

    VCO+VCF:
    Total External Modulation In

    VCA:
    External Initial Gain Control In, VCA In

    EG:
    EG1 Envelope Signal Normal Out, EG1 Envelope Signal Reverse Out, EG1+EG2 Trigger In, EG1 Trigger In, EG2 Envelope Signal Reverse Out

    MG:
    Triangle Out, Rectangle Out

    Noise Generator:
    Pink Noise Out, White Noise Out

    Sample and Hold:
    Clock Trigger In, Sample Signal In, S/H Out

    Modulation VCA:
    Control Voltage In, Signal In, Signal Out

    Manual Controller:
    Control Wheel Out, Momentary Switch

    ESP:
    Signal In, AMP Out, BPF In, BPF Out, F-V CV Out, Envelope Out, Trigger Out

    Others:
    EXi Audio In, Mixer 1 In, Mixer 1 Out, Mixer 2 In, Mixer 2 Out
ESP (External Signal Processor):
  • Use incoming audio as a trigger and/or CV source.
Modulation:
  • Original DAR and HADSR EGs 1 & 2, original MG (with MIDI sync), Sample-and- Hold, MVCA; 4 additional multi-stage Envelopes, 4 additional per-voice LFOs, and 4 AMS Mixers
[PolysixEX Program]

Oscillators:
  • VCO:
    Saw, Pulse, PWM

    Sub Oscillator:
    Off, 1 octave below, 2 octaves below
Filter:
  • 24dB/octave Low Pass self-resonant filter
Effects:
  • Integrated Polysix Chorus, Phase, and Ensemble


Arpeggiator:
  • Integrated MIDI-synced arpeggiator, with adjustable Range, Mode, and Latch
Modulation:
  • Original ADSR EG and MG (with MIDI sync), 2 additional multi-stage Envelopes, 2 additional per-voice LFOs, and 4 AMS Mixers

به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس
آواتار کاربر
Mr.Energy
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1617
تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 428
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: در کنار S970 !!!
تشکر شده: 7 دفعه

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

[Combination]

Number of Timbres:
  • 16 Maximum
Master Keyboard Functionality:
  • Keyboard and velocity splits, layers, and crossfades of up to 16 Programs and/or external MIDI devices
Advanced Vector Synthesis:
  • Control oscillator volumes and synthesis & effects parameters via the Vector Joystick and the tempo-synchronized Vector Envelope.
[Drumkit]

System:
  • Assignable stereo/mono samples with 8 velocity zones per oscillator (with crossfade functions)
[Sampling]

System:
  • Open Sampling System (resampling, In-Track sampling)
Bit Depth/Sampling Frequency:
  • RAM: 16-bit/48 kHz stereo/mono sampling
  • DISK: 16 or 24-bit/48 kHz stereo/mono sampling
Sampling Time:
  • RAM: Depends on the amount of availale PCM RAM
  • DISK: Maximum 80 minutes stereo (879 MB: 16-Bit)
Sample Locations:
  • 4,000 samples/1,000 multisamples (128 indexes per multisample)
Ripping:
  • Direct sampling (ripping) from audio CD (CD-DA)
Formats:
  • Korg format, AKAI S1000/S3000 data (with advanced Program parameter conversion); SoundFont 2.0, AIFF, and WAVE formats
Editing:
  • Time Stretch, Time Slice, Crossfade Loop, and other standard editing features.
[Effects]

Insert Effects: 12
  • Stereo in / stereo out
Master Effects: 2
  • Stereo in / stereo out
Total Effects: 2
  • Stereo in / stereo out
Timbre EQ:
  • High, low, and mid band
Effect Types: 185

Modulation:
  • Dynamic Modulation and Common LFO
Effects Control Busses:
  • Two stereo side chains
Effect Presets: 783
  • Maximum 32 per 1 effect (Preset User)
[KARMA]


KARMA Modules:
  • One module in Program mode, four modules in Combination and Sequencer modes
Generated Effects (GE):
  • 2,048 presets, 1,536 Users (96 come Preload)
Controllers:
  • On/Off, Latch, Chord, Assign, Module, Control, KARMA Realtime Control Sliders [1] – [8], KARMA Scene [1] – [8], KARMA Switches [1] – [8], KARMA Wave-Sequencing, GE Sub Category, Freeze Randomize, Time Signature Control, Tempo Synchronize, Auto RTC (Real Time Control) setup
[Drum Track]

Drum Track Patterns:
  • 697 preset (common with the preset patterns of the MIDI sequencer)
[Sequencer/HDR]

Tracks:
  • 16-track MIDI sequencer + 16-track hard disk recorder + master track.
Number of Songs:
  • 200 songs
Resolution:
  • 1/480
Tempo:
  • 40.00 – 300.00 (1/100 BPM resolution)
Maximum memory:
  • 400,000 MIDI events
    or 300,000 audio events
MIDI Tracks:
  • 16 tracks plus the master track
    697 preset/100 user patterns (per song)
    18 preset/16 user template songs,
Format:
  • Korg (Kronos, OASYS) format, SMF formats 0 and 1.
Audio Tracks:
  • 16-track playback, 4-track simultaneous recording, WAV file format 16bit/24bit. Maximum single-file recording time
(mono):
  • 80 minutes
Automation:
  • Volume, Pan, EQ, and Send1/2; 5,000 regions (max.), Event Anchors, BPM Adjust
RPPR (Realtime Pattern Play and Record):
  • 1 Pattern set per song.
[General]

Disk Mode:
  • Load, save, utility, audio CD burning, audio CD playback, data filer function (save/load MIDI System Exclusive data), CD-R/RW (UDF format read/write), ISO9660 Level 1. *6

    *6 Need to use with External USB CD Drive, etc.
Controllers:
  • Vector joystick, joystick, ribbon controller, switches 1 & 2

    Control Surface:
    • Control Assign Switches:
      Assigns the Control Surface to Timber/Track, Audio, External, Realtime Knobs/KARMA, or Tone Adjust.

      Mixer Knobs Switch:
      Assigns the Mixer Knobs to either Channel Strip or Individual Pan, Reset Control Switch, Solo Switch, Knobs 1-8, Switches 1-8 (Upper Row), Switches 1-8 (Lower Row), Sliders 1-8, Master Slider
    KARMA Control:
    • On/Off, Latch, Chord Assign, module Control
    Display:
    • TouchView graphical user interface, 8 inch TFT, SVGA (800x600 dots), adjustable brightness
    Outputs:
    • L/MONO, R:
      1/4” Balanced; 170 ohms Stereo; 85 ohms Mono (L/MONO Only), Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16.0 dBu (when load impedance is 600 ohms or greater)

      Individual 1-4:
      1/4” Balanced; 170 ohms Stereo; 85 ohms Mono, Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16.0 dBu (when load impedance is 600 ohms or greater)

      Headphones:
      1/4” stereo phone jack, output impedance: 33 ohms, Maximum Level: 60+60 mW (when load impedance is 33 ohms),

      S/P DIF:
      Optical, 24-bit, IEC60958, EIAJCP-1201, 48 kHz, (the same signals as L/MONO, R)

      USB-B:
      24-bit, 48 kHz, 2 channels (the same signals as L/MONO, R)
Inputs:
Audio Inputs 1 and 2:
  • 1/4” Balanced; Input Impedance: 10 kohms, Nominal Level: +4.0 dBu, Maximum Level: +16 dBu,Source Impedance: 600 ohms, S/N: 95 dB (Typical), Dynamic Range: 95 dB (Typical), Crosstalk: 95 dB (at 1 kHz, Typical)

    S/P DIF:
    Optical, 24-bit, IEC60958, EIAJCP-1201, 48 kHz

    USB-B:
    24-bit, 48 kHz, 2 channels

    Control Inputs:
    Damper pedal (half damper supported), assignable switch, assignable pedal

    MIDI:
    In, Out, Thru

    USB:
    USB A (TYPE A) x 2 (for connection to external USB devices)

    USB B (TYPE B) x 1 (MIDI/audio interface, MIDI: 1(16ch) input / 1(16ch) output, Audio: 2 channel input / 2 channel output)

    2 USB high-speed ports (supports 480Mbps)

Principal Specifications:
  • Frequency Response:
    20Hz-22kHz, +/-1.0 dB, 10k Ohms load

    THD+N:
    20Hz-22kHz, 0.01%, 10k Ohms load (typical)

    S/N:
    95 dB (typical)

    Dynamic Range:
    95 dB (typical)

    Crosstalk:
    95 dB, at 1 kHz (typical)
Disk Drives:
30 GB SSD (2.5”)

Power Consumption:
60 W

Dimensions: (W x D x H)
  • 88-key: 57.28” x 16.18” x 5.71”
    1,455 x 411 x 145 mm

    73-key: 48.94” x 16.18” x 5.71”
    1,243 x 411 x 145 mm

    61-key: 41.42” x 14.25” x 5.28”
    1,052 x 362 x 134 mm

    Weight:
    88-key: 50.71 lbs. / 23.0 kg

    73-key: 44.75 lbs. / 20.3 kg

    61-key: 27.56 lbs. / 12.5 kg

    Accessories:
    AC cord, Quick Start Guide, Accessory DVD Disk (Restore Data, KORG USB Driver, Manual PDF, etc.)
[Option]
  • XVP-10: Expression/Volume Pedal

    EXP-2: Foot Controller

    DS-1H: Damper Pedal

    PS-1: Pedal Switch

    PS-3: Pedal Switch


به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس
samsim
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 11
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰, ۷:۵۰ ب.ظ
امتیاز: 0

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

................... ممنون از پاسخ شما Mr.Energy. سلام دوست عزیز
...................................عذرخواهی میکنم بابت دیر پاسخ دادن به علت گرفتاری
. من در حقیقت کیبردهای زیادی نداشتم (korg i3, technics kn3000, korg pa800)بودندarranger که همگی
workstationولی همیشه دوست داشتم بگیرم.چون همیشه علاقه به یادگیری و پیشرفت داشتم و حتی اهنگسازی به صورت اماتور.
به نظر من ارنجر کیبرد ادم رو تنبل میکنه و مانع پیشرفت میشه مخصوصا برای کسانی مثل من که فقط در منزل (نه بصورت حرفه ای در گروهی باشند) چون ارنجرها با یک دکمه به نظر من نصف کار را انجام میده و ادمو تنبل میکنه.
خوب بعد از توضیحاتی در مورد دلیل خرید من و بایوگرفی کوچک به اصل مطلب میپردازم (به اندازه دانشم)
Korg Kronos :
این کیبرد واقعا قابل مقایسه با کیبردهای قبلی من نیست و واقعا همون دستگاهی بود که همیشه ارزوشو داشتم من با دستگاهای دیگری مثل :(Yamaha Motif XF,XS)
برای مدت چند ساعت نواختم قبل از خرید و واقعا قابل مقایسه از نظر اسانی منوها که تاچ هستند و همینطور تکنولجی کارما نیستند..
از نظر صداها به نظر شخصی من صداها ی اکوستیک یاماها موتیف و حتی پی ا 800 بهتر هستند ولی از نظر پیانو.صداهای , بی رقیبترین هست. TECHNOLGY KARMAووووووووو synth Engins ms-20,Al-1,MOD-7
مهمترین قسمت کیبرد KEYBED های ان در مدل 61 . که بسیار با کیفیت هستند و اگر کنار یک یاماها موتیف 61 بزارید به سرعت متوجه میشوید.
در مورد کلیپ یا صداها من واقعا حرفه ای نیستم و راه بسیر زیادی دارم ولی سعی میکنم که حتما بهزودی اپلود کنم در اینجا..
اگر سوال خاصی در مورد این کیبرد بتونم پاسخ بدم خوشحال میشم.

با تشکر
آواتار کاربر
Mr.Energy
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1617
تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 428
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: در کنار S970 !!!
تشکر شده: 7 دفعه

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

سلام دوست عزیز ... ممنون از توجهت
والا من یه ست عربی از کرونوس شنیدم ... صداهای آکوستیکش واقعأ حرف نداشت .. نمیدونم چرا شما میگین خوب نیست و آکوستیکهای pa800 بهتره
در مورد دموی تصویری هم اصلأ دوس ندارم که تو زحمت بیفتین ... هر وقت فرصت کردین دمو بذارین
البته اگه دموی صوتی هم بذارین کفایت میکنه .. ممنون
به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس
آواتار کاربر
rezamom
عضو فعال
عضو فعال
پست: 382
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۲ ق.ظ
امتیاز: 17
اولین ساز: سنتور
کیبرد فعلی: Tyros2 - Clp220
کارت صوتی: Esi
میکروفون: Blue bird
نرم افزار: N-track Studio
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

samsim نوشته شده:................... ممنون از پاسخ شما Mr.Energy. سلام دوست عزیز
...................................عذرخواهی میکنم بابت دیر پاسخ دادن به علت گرفتاری
. من در حقیقت کیبردهای زیادی نداشتم (korg i3, technics kn3000, korg pa800)بودندarranger که همگی
workstationولی همیشه دوست داشتم بگیرم.چون همیشه علاقه به یادگیری و پیشرفت داشتم و حتی اهنگسازی به صورت اماتور.
به نظر من ارنجر کیبرد ادم رو تنبل میکنه و مانع پیشرفت میشه مخصوصا برای کسانی مثل من که فقط در منزل (نه بصورت حرفه ای در گروهی باشند) چون ارنجرها با یک دکمه به نظر من نصف کار را انجام میده و ادمو تنبل میکنه.
خوب بعد از توضیحاتی در مورد دلیل خرید من و بایوگرفی کوچک به اصل مطلب میپردازم (به اندازه دانشم)
Korg Kronos :
این کیبرد واقعا قابل مقایسه با کیبردهای قبلی من نیست و واقعا همون دستگاهی بود که همیشه ارزوشو داشتم من با دستگاهای دیگری مثل :(Yamaha Motif XF,XS)
برای مدت چند ساعت نواختم قبل از خرید و واقعا قابل مقایسه از نظر اسانی منوها که تاچ هستند و همینطور تکنولجی کارما نیستند..
از نظر صداها به نظر شخصی من صداها ی اکوستیک یاماها موتیف و حتی پی ا 800 بهتر هستند ولی از نظر پیانو.صداهای , بی رقیبترین هست. TECHNOLGY KARMAووووووووو synth Engins ms-20,Al-1,MOD-7
مهمترین قسمت کیبرد KEYBED های ان در مدل 61 . که بسیار با کیفیت هستند و اگر کنار یک یاماها موتیف 61 بزارید به سرعت متوجه میشوید.
در مورد کلیپ یا صداها من واقعا حرفه ای نیستم و راه بسیر زیادی دارم ولی سعی میکنم که حتما بهزودی اپلود کنم در اینجا..
اگر سوال خاصی در مورد این کیبرد بتونم پاسخ بدم خوشحال میشم.


با تشکر


samsim عزیز ضمن تشکر از شرکت شما در بحث
نگارش جملات شما مفهوم رو مبهم کرده
اگه براتون امکان داره کمی واضح تر توضیح بدید
چرا که دوستان اینجا خیلی مشتاق وصف تجربه شما از این سینت هستن
طی دمویی که دوستان از این ساز گذاشته بودن
صداهای ساز آکوستیک این سینت خیلی به سمت طبیعی پیشرفته بود

ممنون میشم اگه بیشتر در مورد تکنولوژیهایی گه گفتید بیشتر توضیح بدید
MOD-7 , AL1
(تکنولوژی KARMA) یعنی استفاده از همون مدل KARMA؟
و اینکه تکنولوژی MS-20 به کار رفته در این کیبورد فرقی با نرم افزارش
تحت عنوان KORG LAGACY میکنه؟
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “سینتی سایزر”

  • اطلاعات