KORG TRITON

کیبوردهای متخصص صدا و آهنگسازی

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

قوانین انجمن
1.پست های نـامربوط باموضوع مبحث حذف یا منتقل میشوند
2.معرفی شماره تلفن ، وبسایت ، ایمیل وهرنوع ادرس شخصی ممنوع است (درپیام خصوصی مجاز است)
3.قرار دادن لینک های غیراخلاقی و غیرمجاز منجر به حذف اکانت و یا پیگرد قانونی برای شما میشود.
قوانین کامل انجمن ارتعاش
آواتار کاربر
Sunami
عضو بسیار فعال
عضو بسیار فعال
پست: 415
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۲۲ ق.ظ
امتیاز: 30
اولین ساز: YAMAHA PSR 500
کیبرد فعلی: Roland GW-8E V-2
نرم افزار: FL Studio
موبایل: Nokia 1100
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
محل اقامت: همین دور و برا
تشکر شده: 1 دفعه

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

مرسي آقاي هاشمي فقط شما كه اينقدر تريتون رو خوب ميشناسي و لااقل شايد بيشتر از من با يكيشون كار كرده باشي كار اين valve force در Triton Extreme چيه من هرچي گشتم نتونستم در موردش چيزي در بيارم
در ضمن در مورد اون موضوعي كه گفتيد برخی از افراد تریتون را از نسل ترینیتی میدانند و برخی از نسل کرگ O1W بايد بگم دليل اين كه من تريتون رو نمونه تكميل شده ترينتي ميدونم دليلش اينه كه من با هر دوتاي اين مدل ها از نزديك برخورد كردم (البته فقط يك بار)توي كيش يه لوازم موسيقي فروشي بود كه از هر دوتاش داشت ترينتي ورژن دو و تريتون استديو 76كليدي از نظر گرافيك داخليه صفحه و منو ها و جاي آيتم ها كاملأ با هم برابر بودن اما خوب نميتونم بگم كه از لحاظ صوتي چه تفاوتي با هم داشتن چون با دو نوع اسپيكر مختلف داشت اونها رو تست ميكرد(يكيشون با باند اكتيو مارك DJويكي با اسپيكر 2000وات كاروكه) و منم اونجا بودم كه ترينتي رو من خودم باهاش كار كردم
---------------------------------------------------------------------------
[HIGHLIGHT=#ffffff]|:::::>{ به صبر مشكلات عالم همه را بگشاييد }<:::::[/HIGHLIGHT]|
---------------------------------------------------------------------------
behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8561
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 230 دفعه
تشکر شده: 276 دفعه

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

ممنون از منصور و بخصوصی هاشمی عزیز.
اینها تاریخچه واقعا کاملی بودند.
ممکنه از مشخصات کامل یکی از این تریتون ها لیست فارسی تهیه کنید و بذارید؟؟ یک مدلش که توی بورس و موجود بازار باشه.
ممنون
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
hashemi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 104
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱:۵۳ ب.ظ
امتیاز: 10
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

Sunami نوشته شده: ... كار اين valve force در Triton Extreme چيه ...

... در ضمن در مورد اون موضوعي كه گفتيد برخی از افراد تریتون را از نسل ترینیتی میدانند و برخی از نسل کرگ O1W بايد بگم دليل اين كه من تريتون رو نمونه تكميل شده ترينتي ميدونم دليلش اينه كه من با هر دوتاي اين مدل ها از نزديك برخورد كردم (البته فقط يك بار)توي كيش يه لوازم موسيقي فروشي بود كه از هر دوتاش داشت ترينتي ورژن دو و تريتون استديو 76كليدي از نظر گرافيك داخليه صفحه و منو ها و جاي آيتم ها كاملأ با هم برابر بودن اما خوب نميتونم بگم كه از لحاظ صوتي چه تفاوتي با هم داشتن چون با دو نوع اسپيكر مختلف داشت اونها رو تست ميكرد(يكيشون با باند اكتيو مارك DJويكي با اسپيكر 2000وات كاروكه) و منم اونجا بودم كه ترينتي رو من خودم باهاش كار كردم

در مورد "Valve Force" مربوط به تریتون اکستریم سوال فرمودید. این یک مدار است که از یک "لامپ یا تیوب خلاء" و یک ترانزیستور با "گین" (Gain) بالا تشکیل شده تا بتواند صدایی آنالوگ گونه را تولید کند. برای مثال صدای گیتار "دیستورشن" (distortion) و "اور درایو" (overdrive)، "گرم تر" و "طبیعی تر" تولید شود و خصوصا در صدای ارگ و همچنین برای ایجاد عمق بیشتر به صدای پیانو استفاده میشود. این سیستم در برخی از میکسر ها نیز دیده میشود.

تصویر اریتون اکستریم:

تصویر

در مورد ترینیتی فرمودید، البته که نظر شما هم محترم است، من فقط به چند تفاوت از عدله گروه دیگر اشاره میکنم. این تاپیک مربوط به تریتون است، ولی خیلی کوتاه درباره تفاوت های ترینیتی و تریتون خدمتتان توضیح میدهم.

ترینیتی در سال 1995 متولد شد و لغب "Music Workstation DRS" را یدک میکشد. ترینیتی از چندین پردازشگر دیجیتال بصورت همزمان تنها برای تولید صدا هائی به روش "مدلسازی فیزیکی" به جای بازسازی صدا توسط سمپل استفاده میکرد. این دستگاه دو سیستم SOLO و MOSS را پشتبانی میکرد که تنها سیستم MOSS آن که مربوط به کرگ Z1 است، به کرگ سری تریتون انتقال یافت.

ترینیتی مجهز به یک میکسر دیجیتال بود که توانائی ضبط و پخش همزمان 4 کانال، با افکت همزمان و بصورت سنکرون با میدی را داشت. شما میتوانستید ساعتها صدای زنده را همچون یک میکسر دیجیتال، رکورد کنید، ادیت کنید. حتی در حین رکورد بصورت "Realtime" افکت گذاری کنید، در حالی که صدای افکت دار تنها شنیده شود و افکت همراه با آن رکورد نشود. همچنین این سیستم مجهز به سیستم ADAT برای ارتباط با میکسر های دیجیتال دیگر بود. حتی صدای ورودی میتوانست کاملا بصورت دیجیتال یا آنالوگ دریافت شود و ....

سیستم میکسر دیجیتال در کرگ تریتون وجود ندارد. کرگ تریتون تنها میتواند سمپل هائی را همزمان با میدی "پلی بک" کند (بجز قسمت صداسازی). طول زمانی این سمپل ها بسیار محدود است. متن زیر عینا از سایت "Sound on Sound" آورده شده است:

Sound on Sound نوشته شده: In-Track Sampling is always done to RAM, not to hard disk, so you are limited both by the available RAM and by Korg's rather strange divisions of it. Regardless of the amount of RAM you have, the longest single sample is just under three minutes of mono audio (stereo, obviously, chops that figure in half). With the maximum of 96MB of memory, you can record up to six samples of this length, or many smaller samples if you record your takes in shorter chunks.

اگر چه ممکن است برخی منوهای این دوسیستم به هم شبیه باشند، ولی دلیل به عملکرد یکسان سیستم داخلی آنها نیست. صداساز ACCESS، در ترینیتی استفاده شده است که در تریتون HI است. اگر چه HI جدیدتر از ACCESS است ولی ویژگیهای ACCESS را ندارد. مشخصه های این دو صدا ساز بسیار با هم متفاوت است. تعداد فیلتر ها و .... که مجال بازگوئی آن در اینجا نیست. جالب است که ترینیتی فایل های تولیدی تریتون را میخواند، ولی تریتون تمامی فایل های ترینیتی را نمیخواند!

wikipedia نوشته شده: Many users to this day feel that its successor, Triton, never had the same "sound" and the Trinity had a more airy/clear sound to it. This was because the Trinity used the ACCESS sound engine, whereas the Triton series keyboards used the newer HI synthesis engine. The Trinity sound was also processed by INFINITY. The Trinity included many waveforms which were not included in the waveform library of the Triton series, thus it was impossible to get some of the sounds of the Trinity on the Triton.

وجالب تر از همه اسم "ترینیتی" است که روی این محصول گذاشته شده است. ترینیتی یا سه گانه پرستی یا همان "پدر، پسر، روح القدس" اسم این محصول است. این به دلیل وجود همزمان سه ویژگی منحصر بفرد در ترینیتی است. ببینید:
http://forum.sedasaz.com/viewtopic.php?f=42&t=21

با تشکر از ابراز محبت جناب بهرنگ عزیز، البته سعی شد خیلی خلاصه ارائه شود.
با توجه به اینکه ترینیتی در حال حاظر تولید نمیشود و در بازار نیز پیدا نمیشود، شاید بحث پیرامون آن برای خیلی از دوستان خوشایند یا مفید نباشد. اگرچه بنظر من بحث پیرامون تاریخچه فعالیت و محصولات یک شرکت، میتواند در تصمیم گیری خریداران محصولات آن شرکت تاثیر گذار باشد.
آواتار کاربر
Mr.Energy
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1617
تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 428
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: در کنار S970 !!!
تشکر شده: 7 دفعه

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

من واقعا از آقای هاشمی ممنونم ..... چون اطلاعاتشون انقدر کامل و جامع بود که دیگه نیاز نیست من مطلبی بنویسم.. واقعا دستشون درد نکنه:x
به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس
hashemi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 104
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱:۵۳ ب.ظ
امتیاز: 10
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

behrang m نوشته شده: ... ممکنه از مشخصات کامل یکی از این تریتون ها لیست فارسی تهیه کنید و بذارید؟؟ یک مدلش که توی بورس و موجود بازار باشه.
ممنون

من تا آنجا که اطلاع دارم، تمامی این مدل ها کم و بیش بصورت نو و دسته دوم قابل خریداری هستند. برای مثال تریتون رک (Triton Rack) بصورت نو (آکبند) در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان عرضه میشود. پیدا کردن آکبند تریتون ساده کمی مشکل بنظر میرسد، ولی تریتون استودیو، آکبند در حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان است. مدل های دیگر هم با توجه به مشخصاتشون قیمت هائی این چنینی دارند.

و اما امر جناب بهرنگ به ارائه مشخصات؛
بنظر من تریتون استودیو برای ارائه مسخصات، دستگاه مناسبی است.

این دستگاه در انواع 61، 76 و 88 کلیدی تولید شده است که کلاویه های آن دارای خاصیت تاچ رسپونز و افتر تاچ میباشند. نوع 88 کلیدی آن با خاصیت "Hammer Action" تولید شده است.

تمامی این مدل های دارای ریبون کنترل و صفحه ال سی دی لمسی هستند.

صداساز این سیستم HI بوده و توانائی اجرای 120 نت همزمان را دارد. نکته ای که قابل به ذکر است اینست که موتور صدا ساز این سیستم از دو عدد HI با 60 نت پلی فونی (که در تریتون ساده نیز استفاده شده) تشکیل شده است. یکی از این موتور ها متصل به حافظه سمپل کارخانه ای است و یکی از آنها مربوط به حافظه سمپل اکسپنشن (Expansion board) یا اختیاری (Option) است. البته در زمان خریداری دستگاه یک اکسپنشن صدای پیانو (EXB PCM08 Expansion board) بر روی دستگاه از قبل نصب شده، و از طرف کارخانه عرضه میشود.

به عبارتی دیگر تعداد پلی فنی یا نت های قابل اجرای همزمان در سیستم اکسپنشن از 60 نت فراتر نمیرود و همچنین تعداد نت های پلی فونی در سیستم اصلی (حافظه سمپل کارخانه ای) نیز ار 60 نت فراتر نمیرود. درکل 120 نت همزمان خواهید داشت.

دستگاه 48 مگابایت حافظه سمپل کارخانه ای دارد که 16 مگابایت از این 48 مگابایت مربوط به سمپل پیانوئی است که بصورت استریو تهیه شده است (EXB PCM08). در نتیجه 429 مالتی سمپل برای صدا و 417 سمپل درام در این 48 مگابایت موجود است.

هارد دیسک بصورت کارخانه ای بر روی سیستم نصب است و سی دی رایتر نیز بصورت اختیاری میتواند به داخل سیستم اضافه شود.

سه عدد درگاه رم که هر کدام تا 32 مگابایت حافظه را پشتیبانی میکنند، حافظه مربوط به سمپل کاربر را تشکیل میدهند که جمعا به 96 مگابایت میرسد. 7 درگاه مربوط به کارت های توسعه یا Expansion board که هرکدام 16 مگابایت حافظه را پشتیبانی میکنند. این کارت های توسعه که از جنس ROM هستند ولی از نظر ظاهری همانند حافظه های RAM میمانند از قرار زیر هستند:
EXB PCM01 Expansion board یا (Piano & Classic Keys)
EXB PCM02 Expansion board یا (Studio Essentials)
EXB PCM03 Expansion board یا (Future Loop Construction Set)
EXB PCM04 Expansion board یا (Dance Extreme)
EXB PCM05 Expansion board یا (Vintage Archive)
EXB PCM06/07 Double Expansion board یا (Orchestral)
EXB PCM08 Expansion board یا (Concert Grand Piano)
(که مورد آخر در تریتون استودیو، از قبل و توسط کارحانه نصب شده است).

در سیستم 1536 صدا و 1536 کمبینیشن (Combination) یا صدای های ترکیبی که کاربر توانائی تغییر آنرا دارد قرار داده شده است. که از این مقدار، 512 صدا و 512 کمبینیشن از قبل و توسط کارخانه تهیه شده است (البته قابل تغییر نیز هست).

این سیستم دارای 144 درام کیت است که 20 عدد از آن توسط کارخانه تهیه شده است (و قابل تغییراند).

256 صدا و 9 درام کیت برای سازگاری با استاندارد GM2 در بین این صداها و درام کیت ها قرار دارد.

دو کانال افکت اصلی و 5 کانال افکت قابل اعمال (Insert Effect) و همچنین اکولایزر سه باندی از دیگر مشخصات این سیستم است. تنوع افکت ها 102 عدد است که قابل تغییر و تعریف است.

این سیستم دارای 6 کانال خروجی صدا است که خروجی استریوی اصلی آن نیز بصورت SPDIF با فرکانس 96 کیلوهرتز قابل دستیابی است. (توجه بفرمائید که فرکانس سمپل های سیستم 48 کیلوهرتز است و فرکانس 96 کیلوهرتزی SPDIF تنها برای سازگاری با سیستم های دیگر کاربرد دارد)

این دستگاه به یک آرپیجیتور دویل و پلی فونیک قدرتمند مجهز است. همچنین سیستم بصورت زنده قابلیت ضبط و پخش "پترن" (Pattern) را داراست.

سمپلر دستگاه، توان نمونه گیری و تولید سمپل هائی تا 48 کیلوهرتز بصورت مونو یا استریو را داراست.

از نکاتی که در ویرایشگر سمپل این دستگاه وجود دارد، توانائی خرد کردن سمپل و کشیدگی در زمان در آن است. همچنین سیستم میتواند مستقیما سمپل رابصورت WAV بر روی هارد ضبط کند. (توجه بفرمائید که این جزو فرآیند سمپل است و با ضبط صدای زنده در میکسر های دیجیتال و بصورت طولانی متفاوت است). در ضمن این دستگاه هم از ورودی آنالوگ و هم از ورودی دیجیتال سمپل تهیه میکند. فرمت های AIFF و WAV و همچنین مالتی سمپل های دستگاه آکائی (AKAI) مدل های S1000 و S3000 قابل استفاده هستند.

سکوئنسر دستگاه 16 کاناله است که میتواند سمپل را در هر یک از این تراک ها بنشاند.

سیستم هائی که بصورت برد یا آپشن قابل تهیه و اضافه به این سیستم هستند شامل:
1- MOSS که صداسازی با مدلسازی فیزیکی است و دارای 6 نت پلی فونی است (بغیر از پلی فونی دستگاه که به آن افزوده میشود).
2- هریک از اکسپنشن های صدا که جمعا تا 7 عدد قابل نصب است.
3- خروجی ADAT بصورت اپتیک.
4- درگاه mLAN
5- سی دی رایتر (CD-RW)

امیدوارم این اطلاعات مورد استفاده دوستان قرار بگیرد.
hashemi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 104
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱:۵۳ ب.ظ
امتیاز: 10
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

این هم یک عکس تقریبا با کیفیت از تریتون استودیو و این هم یک عکس قابل نمایش در سایت:


تصویر
behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8561
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 230 دفعه
تشکر شده: 276 دفعه

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

هاشمی جان واقعا همون چیزهایی رو که میخواست توی این تایپیک گذاشتی.
حتما همه استفاده میکنیم.
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
آواتار کاربر
Sunami
عضو بسیار فعال
عضو بسیار فعال
پست: 415
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۲۲ ق.ظ
امتیاز: 30
اولین ساز: YAMAHA PSR 500
کیبرد فعلی: Roland GW-8E V-2
نرم افزار: FL Studio
موبایل: Nokia 1100
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
محل اقامت: همین دور و برا
تشکر شده: 1 دفعه

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

من اگه چيزي نميگم مال اينه كه كلأ كوپ كردم هاشمي جان دمت گرم
---------------------------------------------------------------------------
[HIGHLIGHT=#ffffff]|:::::>{ به صبر مشكلات عالم همه را بگشاييد }<:::::[/HIGHLIGHT]|
---------------------------------------------------------------------------
caterpillar
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 18
تاریخ عضویت: شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹, ۲:۰۹ ق.ظ
امتیاز: 0

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

کسی قیمت triton studio 61 key رو جدیدا داره ؟؟؟؟؟؟؟
هادی هیجانی زادگان
متخصص korg
متخصص korg
پست: 1088
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹, ۴:۰۱ ب.ظ
امتیاز: -1
کیبرد فعلی: .
کارت صوتی: ....................
میکروفون: RODE NT1-A
نرم افزار: ریزون
موبایل: نوکیا زپرتی
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر شده: 2 دفعه

Re: KORG TRITON

پست خوانده نشده

دوستان کسی میدونه ترایتون مشکی با معمولیش چه فرقی میکنه آخه من یکی از دوستام یه مشکیش رو داره میگه گرونتره
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “سینتی سایزر”

  • اطلاعات