Pattern در کیبوردها

مسائل و موضوعاتی که بین کیبوردها با برندهای مختلف مشترک است

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8550
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 228 دفعه
تشکر شده: 265 دفعه

Pattern در کیبوردها

پست خوانده نشده

momikorg نوشته شده:سلام
سؤال داشتم
Pattern که در Specification های کیبورد نوشته می شود، چیست ؟
ممنون
کیبوردهای دهه 80 شمسی همچون مدل های قدیمیِ محبوب کاسیو و یاماها از عبارت Pattern در برخی مدل کیبوردها استفاده میکردند که ما اونها رو بعنوان ریتم استفاده میکردیم.در فرهنگ لغات معنیِ این کلمه تا حد زیادی به همون Rhythm یا Style مشابه است ولی در معنای واقعیِ چیزی که ما به آن ریتم میگیم ، "عبارت Style" غلبه کرد که معنیِ واقعی اون بیشتر به واژه فارسیِ "سبک" نزدیک است.
ولی عبارت Pattern (پترن) در کیبوردها امروزه به معنای یک سری "ریتم آهنگ" های آماده شده است که میتونن بصورت پیشفرض کارخانه ای یا دستساز باشند. این قابلیت(پترن) امروزه بیشتر در سینتی سایزرها وجود دارد که ترکیبی از آرپژ و ریتم است. در واقع یک مینی آهنگ از قبل تنظیم شده هستند.
طبق تجربه شخصی من ، قابلیت Style یا Pattern زیاد فرقی نداشته در ارنجرها و سینتی سایزرها.ولی اینطور برداشت کردم که شرکت های ساخت سخت افزار یک استاندارد بین خودشون ایجاد کرده اند که Style با بخش هایی همچون 4 واریوشن ، 4 فیلین ، 3اینترو و 3 اندینگ و 1 بریک در ارنجرها باشه و Pattern بدون بخش های بالا تعریف شده ولی میتونه بیش از 4 یا حتی 8 بخش تکمیلی داشته باشه که پیش زمینه ای است برای ساخت یک آهنگ کامل.
برای همین در سینتی سایزرهای امروزی چیزی بنام Style دیده نمیشه و البته Pattern هم تا حد بسیار زیادی مختص به سینتی سایزرها است.
دوستان باتجربه میتونند توضیحات من را تکمیل یا تصحیح کنند.
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “مباحث مشترک”

  • اطلاعات