مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

نمونه های صوتی , تصویری از کیبردها برای آشنایی بیشتر با مدل ها

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

کدام ریتم از دمو های زیر بهتر است؟

ریتم کرگ
6
17%
ریتم یاماها
29
83%
 
مجموع رأی ها: 35
رضا حکیمی فرد
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 15
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵, ۱:۰۸ ب.ظ
امتیاز: -16
کیبرد فعلی: کرگ

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

Rahavash نوشته شده:اول اینکہ بازھم شاھد لوپ هستیم ، نه سکووانس ضرب و تمپو و پرکاشن در کورگ. کارے ک سالہا دارہ تکرار میشہ یعنے قطعہ بریدہ شُدہ از یک ریتم از یک آھنگ و از پے آپنجاہ تا پے آفور دارہ ھے تکرار و تبدیل میشہ و دوم کاملا مشہودہ کہ یاماھا خیلے زندہ تر حرفہ ای تر و کامل ترہ این ریتمہ و سایر ریتما سوم ھم کارت بیستہ بھرنگ جان عالے ساختے

با سلام خدمت شما دوست عزیز

شما میدونید لوپ چیه که باز شاهدش بودید؟!

آخه چرا بدون اطلاعات و از روی غرض نظر میدید!

کجای این سمپل لوپه آخه؟!!

سمپل لوپ بسیار تابلو قابل شناسایی هست!!
اشکان یاماها
متخصص Yamaha
متخصص Yamaha
پست: 50
تاریخ عضویت: جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴, ۱۰:۱۲ ب.ظ
امتیاز: 75
اولین ساز: Casio
کیبرد فعلی: Yamaha s970 korg m50
کارت صوتی: Steinberg
میکروفون: Headset
نرم افزار: Cubase
موبایل: Sony z5permium
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: خوزستان

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

جناب حکیمی من با ذکر مثال توضیح دادم و توضیحات بیشتر رو دوستان زحمت کشیدن نظرم مثل آقای مصطفی((mr.energi)) هست .بازم میگم من خودم کرگ باز هستم ولی ریتمی و صدایی که الان در این ریتم از یاماها میشنوم مثل این میمونه که سازنده ریتم رو برای استفاده شخصی خودش با تمام هنر و حسش ساخته ولی ریتمی که از کرگ دارم میشنوم دقیقا مثل ریتم های همیشگی که در کرگ تجربه دارم برای فروش و یه جورایی تجاری ساخته شده .
در مورد صحبت های آقای(( dishdish)) هم بگم که شما اگر پک های آقای بهرنگ و آقای طالع رو گوش کرده باشید متوجه زنده بودن سازها میشید و یه جورایی انگار مثل حرف شما سازنده رفته استدیو با سازهای زنده...
بازم دست هر دو سازنده درد نکنه ولی من به ریتم یاماها بیش تر تمایل دارم
my eart
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 32
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۷, ۷:۲۱ ب.ظ
امتیاز: 7
اولین ساز: casio ma130
کیبرد فعلی: A1000
موبایل: 1100
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

دوستان لطفا به تعداد و زمان ملودی هایی که در ریتم آقای بهرنگ هست دقت کنید و مقایسه کنید.خیلی بیشتر و حتی طولانی تر از ریتم ساخته برای کرگ است.


در ضمن همونطوری که بیشتر دوستان گفتند ریتم کرگ همون حس و حال لوپ های اماده و تکراری را دارد غیر از fill-in آن که زیباتر از ریتم استاد بهرنگ بود بنظر من.
آواتار کاربر
dishdish
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 140
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸, ۱۲:۵۶ ق.ظ
امتیاز: 11
کیبرد فعلی: pa4x _ roland D50
نرم افزار: cubase .FL
موبایل: s3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: قائمشهر و ساری
تشکر شده: 1 دفعه

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

اشکان یاماها نوشته شده:جناب حکیمی من با ذکر مثال توضیح دادم و توضیحات بیشتر رو دوستان زحمت کشیدن نظرم مثل آقای مصطفی((mr.energi)) هست .بازم میگم من خودم کرگ باز هستم ولی ریتمی و صدایی که الان در این ریتم از یاماها میشنوم مثل این میمونه که سازنده ریتم رو برای استفاده شخصی خودش با تمام هنر و حسش ساخته ولی ریتمی که از کرگ دارم میشنوم دقیقا مثل ریتم های همیشگی که در کرگ تجربه دارم برای فروش و یه جورایی تجاری ساخته شده .
در مورد صحبت های آقای(( dishdish)) هم بگم که شما اگر پک های آقای بهرنگ و آقای طالع رو گوش کرده باشید متوجه زنده بودن سازها میشید و یه جورایی انگار مثل حرف شما سازنده رفته استدیو با سازهای زنده...
بازم دست هر دو سازنده درد نکنه ولی من به ریتم یاماها بیش تر تمایل دارم

اشکان جان بنده گوش دادم و حتی خریدم و 7 سال اخیر با یاماها کار کردم از نزدیکم استفاده کردم تو سیستم های صوتی مختلف نخیر همچین چیزی نیست همه سمپل ها تا 90 % از وی اس تی ها گرفته شده من کلا یا این بحث کاری ندارم ولی کلی بگم با 10 مگ سمپل تومبا این چیزا میشه 100 تا ریتم مختلف ساخت که اصلا هم شبیه هم نباشن

درست ترین حالت ساخت این هست با ادوات موسیقی ساخته بشه نه با لوپ ولی چون لوپهایی داریم که با ساز های بسیار گران مثلا یارو با تومبایی که 100 میلیون پولش بوده اومده رکورد گرفته با کوگ بسیار خوشکل که شما این صدا رو نمیتونی به صورت کیت پیداش کنی اینجا مجبوری از لوپ استفاده کنی به خاطر اینکه هر چه میتوان شبیه خود اهنگ اصلی بشه

در مورد کرگ بگم ساز بسیار قدرت مندی هست و همه کار یاهاش میشه کرد فقط یه بدی داره کار باهاش سخت هست و صداهای امادش کم هست و بنده به شخصه مجبورم واسه یه اهنگ تو کرک از بیس بگیر تا چیزای دیگه همه رو از اول صداش رو درست کنم و بعد بسازم ولی تو یاماها صداهای امادش زیاد هست و مدرن تر ( البته میگم تو کرگ همون صدا رو میتونین درست کنین ولی وقتگیر )
آواتار کاربر
dishdish
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 140
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸, ۱۲:۵۶ ق.ظ
امتیاز: 11
کیبرد فعلی: pa4x _ roland D50
نرم افزار: cubase .FL
موبایل: s3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: قائمشهر و ساری
تشکر شده: 1 دفعه

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

کلا بازم میگم بهرنگ رو اهنگ بیشتر کار کرده و بهرنگ اینجا برنده هست با این که اصلا نمیخواستن با هم رقابت کنن وگرنه هر 2 تا قویتر کار میکردن


http://s7.picofile.com/file/8255657176/black.MP3.html

این الان یه نمونه از اهنگی که من میزنم و ریتما سمپل ها که توش استفاده کردم همین سمپل رو 14 سال پیش تو psr9000 استفاده میکردم
البته وسط اینترو ها من زنده میزنم یه چیزایی اکورداشم دستی میگیرم یه جا ثابت نیست (اینترو )هنوزم میکس مستر نکردم و فقط افکت ریورب دادم
اینم هست

http://s6.picofile.com/file/8255662300/smi.MP3.html
Mr_Amir
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 15
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴, ۱:۲۱ ق.ظ
امتیاز: 0
اولین ساز: PSR-A3
کیبرد فعلی: PSR-S970

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

سلام به همه دوستان عزیز . من تازه به جمع شما اضافه شدم .
ضمن احترام به هر دو هنرمند عزیز به نظر منم ریتم یاماها واقعا زیبا تر بود
آواتار کاربر
pa900
متخصص korg
متخصص korg
پست: 67
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴, ۷:۴۱ ب.ظ
امتیاز: 40
کیبرد فعلی: pa900

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

يه نكته رو هم بايد در نظر بگيريد كه كيفيت ركورد هم خيلي در مقايسه تو ريتم تاثير داره چون ياماها با فورمت آديو ركورد مي گيره كيفيت و پخش بسيار شفاف و عالي داره و كمي مقايسه دو دمو رو سخت مي كنه
حالا من يه دموي كوتاه كه يكي از دوستان با pa900 ركورد گرفته و سنتي هم زده اينجا قرار مي دم ببينيد چقدر خوب مي شه با ارنجر كار سنتي اجرا كرد

http://s7.picofile.com/file/8255722542/sss3.MP3.html
آواتار کاربر
STUDIO SIMA
عضو ویژه
عضو ویژه
پست: 194
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹, ۹:۲۹ ب.ظ
امتیاز: 33
اولین ساز: سه تار
کیبرد فعلی: YAMAHA PSR-A3000
میکروفون: M59
زمينه تخصص: نرم افزارهاي ويدئو
محل اقامت: همه ایران سرای من است

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

pa900 نوشته شده:يه نكته رو هم بايد در نظر بگيريد كه كيفيت ركورد هم خيلي در مقايسه تو ريتم تاثير داره چون ياماها با فورمت آديو ركورد مي گيره كيفيت و پخش بسيار شفاف و عالي داره و كمي مقايسه دو دمو رو سخت مي كنه
حالا من يه دموي كوتاه كه يكي از دوستان با pa900 ركورد گرفته و سنتي هم زده اينجا قرار مي دم ببينيد چقدر خوب مي شه با ارنجر كار سنتي اجرا كرد

http://s7.picofile.com/file/8255722542/sss3.MP3.html

با تشکر از دوست خوبمان جناب pa900 عزیز
این ریتم که شما لینکش را محبت کردید و گذاشتید اجرا با pa900 و ریتم و صدای USB PERSIAN جدید شرکت سپید موج و اجرای آقای ***(از کاربران قدیمی سایت ارتعاش) می باشد که فعلا در این سایت فعالیت ندارند. با توجه به سمپلهای usb persian اجرای زیبایی در آمده است.فقط چیزی که ذهنم را مشغول کرده این هست که آیا توسط خود کیبورد رکورد گرفتند یا با کارت صدا چون فریم ریت این فایل 256 هست به نظرم با کارت صدا رکورد گرفتند یا بنده اشتباه می کنم.
در ضمن دوستان سنتی کار در برند یاماها اگر ریتمی در مقابل این ریتم دارید ممنون می شوم که جهت مقایسه ؛ در یک تاپیک جداگانه ، در سایت بگذارید .با تشکر

فواید این مقایسه تا این لحظه به نظر بنده:دقت بیشتر در ریتمسازی برای دوستانی که این مبحث را دنبال می کنند که هم باعٍث پیشرفت خود و همچنین بالا رفتن سطح موسیقی و اجرا با کیبورد می شود.دوستان برای گذاشتن دمو از کار خود وقت بیشتری گذاشته در نتیجه کار مطلوبتری ارائه می دهند.تفاوت بین سمپل در برند کرگ و یاماها برای دوستان روشن تر شد.
البته اینها برداشت حقیر بود و شاید نظر اساتید و دوستان متفاوت باشد.لطفا در این زمینه هم جمع بندی یا نظری دارید ، ارائه دهید.با تشکر
آواتار کاربر
Rahavash
عضو ویژه
عضو ویژه
پست: 209
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲, ۱۲:۳۹ ب.ظ
امتیاز: 15
اولین ساز: کیبورد yamaha psr630
کیبرد فعلی: ....!؟
موبایل: poco x6 pro 5g
زمينه تخصص: ريتم سازي باكيبرد
محل اقامت: آلمان
تشکر کرده: 11 دفعه
تشکر شده: 7 دفعه
تماس:

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

رضا حکیمی فرد نوشته شده:
amir_shield نوشته شده:با سلام
دوستان من هم بنظرم ریتم کرگ زنده تر و شفاف تر هست البته خداییش بهرنگ جان هم خیلی با سلیقه کار کردن و ریتم زیبایی درست کردن ولی کلا کرگ از لحاظ پخش ریتم بهتر عمل میکنه به نظرم و تو سیستم صوتی صدای شفاف تر و کوبنده تری بیرون میده .... با تشکر

سلام امیر عزیز
دقیقا به نکته ای اشاره کردی که خیلی از دوستان در جریانش نیستن!
انصافا پخش کرگ در سیستم خیلی عالیه
ریتمهای یاماها هرچقدر هم خوب باشه توی سیستم و کلا یه جوری سرد هست اصطلاحا! اون گیرایی رو نداره
نمیخوام تعریف کنم ولی این نظر من نیست نظر خیلی از دوستان دیگه هم هست ست آقای ... توی پخش توی مجلس انصافا فوق العادست!
باور کنید به قدری با کیفیت پخش میشه این ریتم و سمپل ها که حد نداره! الآن اگه دوستان کمی تو همین دو نمونه دقت کنند خدایی بدون در نظر گرفتن چیزی کیفیت و قدرت پخش کدوم ریتم بهتره؟!
به هر حال قبول دارم سلیقه ای هست ولی اگر در سایت ... نظر بگیریم همه میگن ریتم کرک بهتره! و اینجا همه میگن یاماها

با این نظر سنجی ها نمیشه واقعا قضاوت کرد که کدام بهتره!
جالب اینجاست باز برخی دوستان میگن PA50!!!!!! که من همچنان منتظرم اون دوست عزیز به من بگن کدام فلش کارت در 7 سال پیش چنین ریتمی رو داشته!

دقیقا مث دوستاے کورگے من توے شہرم ، شُماهم ھمین حرف رو میزنید کہ کورگ کوبندہ ترہ و حتے برا مقایسہ اومدن کنار یاماھا توے مجلس ولوم کیبوردا رو در یہ حد و رو میکسرم در یہ حد. الحق کہ صداے کورگہ کوبندہ تر بود امـــّــاااااا :
نکتہ ظریفے ک من متوجہش شُدم اینه که ولوم درام و پرکاشن رو توے ریتمہاے ساختہ شدہ برا کورگ چک کنید .ھمیشہ ۱۲۷ یعنے تا آخرین حده. اونوقت اساتید یاماھا ریتماے یاماھا رو استاندارد ساختن بین ۴۵تا نہایت ۶۰ ولوماش کہ من توے ھمون مجلس وقتے ولوماے درام و پرکاشن یاماھا رو مث کورگ ۱۲۷ کردم سیستم صوتیہ میخواست بلندگوهاش بترکه.

پس لُطف کنید بفرمائید کہ کوبندگے یا کیفیت ؟؟ فرق داره.
من تعصبے نمیگم بعدش ریتمے کہ گفتم توے پی پنجاہ ریتم این آھنگ نیست کہ من حرفم ریتمہ نبود این اھنگ دو سہ سالہ اومدہ من منظورم پرکاشن استفادہ شُدہ توے ریتمہ کہ ھمیشہ توے انواع برند کورگ بودہ اینو خود شُمام شاھدش ھستین بھرحال دات ھرکے ک ست و پک و ریتم میسازہ درد نکنہ من حرفم مقایسہ استاندارد بین دو برندہ بازم میگم اگہ کوبندگے میخواین رقابت کُنید من حاضرم با یہ اس۶۷۰ با پےآ۴ ھم توے عروسے توے یک سیستم رقابت کنم چون خوب میدونم کورگیا بہ چی مےگن کوبندگے
☆☆☆بہ آیندہ خود وفادار باشید نہ بہ گذشتہ خود ☆☆☆
(R-R)
رضا حکیمی فرد
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 15
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵, ۱:۰۸ ب.ظ
امتیاز: -16
کیبرد فعلی: کرگ

Re: مقایسه ریتم هفتاد روزه در کرگ و یاماها

پست خوانده نشده

سلام

عزیزم شما اشتباه دیدین خب!

چهار تا ست دیدید که ولومش 127 بوده! دلیل نمیشه 127 باشه!

* در ثانی اون ولوم هیچ ربطی نداره چون تنظیم نهایی در قسمت ریتم سازی هست که ولوم ها رو مستر میکنن!!
واسه همین میگم اینقدر بی اطلاعات نظر ندن برخی دوستان

* بحث کوبندگی نیست، اینو باید قبول کنید که ریتمهای یاماها به درد مجلس نمیخوره و فقط برای ضبط استدیویی خوبه! ریتمهای یاماها خیلی سرد هست اصطلاحا و گیرایی نداره! این حرف من نیست حرف اکثر نوازنده های مجلسی هست! شما الآن چند تا گروه موزیک داری که با 2000 و 3000 و 670 و ... توی مجلس کار انجام بدن؟!! به نظرتون دلیل این چیه؟!!

خواهشا کمی تعصب رو بزارید کنار و منطقی تر نگاه کنیم

آقای بهرنگ هم نیاز به تعاریف زیاد ندارن که همه دوستان که برخیهاشونم اطلاعاتشون خیلی کم هست بدون هیچ دلیلی اومدن میگن ریتم یاماها حرفه ای هست و ال و بل و ...

من خودم شخصا هنر آقای بهرنگ رو قبول دارم ولی کلیت اینه که ریتمهای یاماها هرچند هم حرفه ای کلا به درد مجلس نمیخوره و سرد هست

کاش یکی از دوستان همین الآن این دوتا ریتم رو توی مجلس با هر دو کیبورد پخش کنه اونوقت ببنید مردم با کدام ریتم ارتباط بیشتری برقرار میکنند!

حاضرم قسم بخورم ریتم کرگ مجلس رو میترکونه!

* و عرض مهم من هم دقیقا همون سمپل تمپو رو هست

شما محبت کنید اسم همون فلش کارتی که میگید اون سمپل تمپو رو داشته به من بدید اونم 7 سال پیش!

من تمام برندهای کرگ رو داشتم و به اندازه موهاس سرم ست تست کردم! چنین سمپلی رو در 50 و 80 ندیده بودم

لطفا با مدرک برای من ارسال کنید

با تشکر!
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “نمونه Demo از کیبردها”

  • اطلاعات