جهت استفاده از تمامی امکانات سایت  باید وارد  و یا عضو شوید

خروج

قوانين انجمن


پست های نـامربوط باموضوع مبحث حذف میشوند.
برای موصق بودن مقایسات حتما باید سایت های منبع عنوان شوند.
برای خواندن قوانین سایت اینجــا را کلیک کنید.



+ ارسال پاسخ
 صفحه 3 از 7 |      1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: يکشنبه آذر 21, 95 2:50 pm 
آفلاين
عضو ویژه
عضو ویژه
نماد کاربر
تاريخ عضويت: سه شنبه اردیبهشت 29, 94 5:27 pm
پست ها : 106
سن: 31
محل سکونت: تهران_پاسداران
حالت من: Roflmao
اولین ساز: yamaha psr8000
کیبرد فعلی: yamaha s950
موبایل: iphone6
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
امتیاز: 49
رتبه امتیاز - آزمایشی
STUDIO SIMA نوشته است:

در ساپورت صدا و ریتم می بینیم که مثلا شرکت سپید موج با هزینه خودش اقدام به تولید صدا و ریتم های ایرانی  می کنه و به کاربرانش به رایگان عرضه می کنه ولی نماینده ایران چی؟!........


من چون ریتم های سپید موج رو گوش دادم باید بگم که خود نوازندگان کرگ هم از تکراری بودن صدا  و ریتم ها و مخصوصاً بی کیفیتی ریتم ها اشکشون در اومده .....
نمونش یکی از دوستان نزدیک خودم که وقتی ریتم های جدیدشونو برای pa3x گرفت ، فقط سرشو تکون میداد
کیفیت و کمیت ریتم ها و صداهای  BM تو کشور نمونست
درسته خیلی از ریتم های کرگ مجانی در میاد ولی شما باید بهای کار با کیفیت و استدیویی رو بپردازید
در ادامه  لینک یوتیوب مقایسه صداهای پریست  دو پروفشنال یاماها و کرگ هست ...
از فیییلتر ششکن استفاده کنید ...
https://youtu.be/KQ6gZclO45g


مشخصات YIM
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: يکشنبه آذر 21, 95 3:12 pm 
آفلاين
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
تاريخ عضويت: چهارشنبه خرداد 3, 91 1:54 pm
پست ها : 168
حالت من: Roflmao
اولین ساز: trumpet
کیبرد فعلی: Yamaha PSR S970
نرم افزار: fl studio & adobe audition
موبایل: Samsung Note3
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
امتیاز: 57
رتبه امتیاز - آزمایشی
من که تجربه کار با کرگ را ندارم ولی چیزی که در مورد صدا سازی در میدرنجهای یاماها میدونم اینه که ابزار هایی که شما میتونید با اونا صدا سازی یا بهتره بگیم ویرایش صدا بکنید عمدتا با افکت هست .شما اگر افکتها را ویرایش کنید صداهای خوبی میتونید در بیارید مثلا من صداهای نکسوز تو پکهای بهرنگ یا بعضی صداهای دیگش را تا 90% با صداهای پریست دستگاه شبیه سازی کردم بعد از افکت هم بیشترین تاثیر روی صدا را چیلتر هارمونیک کانتنت و برایتنس دارن بعد از اون هم میرسیم به تنظیمات ماجولیشن که میتونه کات آف صدا، نوسان صدا و ولوم صدا باشه
بعد از این موارد گزینه های attack .decay .releasهستند (که زیاد نمیشه روشون حساب کرد)مورد بعدی هم اکولایزر هست که جدا از اینها تو اکثر افکتها شما یه اکولایزر دو کاناله دارید .حالا یکی بیاد بگه توی میدرنجهای کرگ میشه چه کارهایی انجام داد؟


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: يکشنبه آذر 21, 95 3:25 pm 
آفلاين
ناظم
ناظم
نماد کاربر
تاريخ عضويت: جمعه تیر 4, 89 2:11 pm
پست ها : 2105
سن: 29
محل سکونت: در کنار S970 !!!
حالت من: Artistic
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
امتیاز: 428
رتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشی
جناب حسین زاده عزیز سلام
من دلیل حساسیت شما روی صحبتهای دوستانتون رو متوجه نشدم. اگه بخوای به اون حرفا توجه کنی باید pa50 بخری . از نظر اونها صداهاش مجلسیه !!!. تو شهری که من هستم هیچکس حتی 1 نفر هم یاماها نداره همه کرگ دارن از دم !!! با این حال همشون یاماها رو قبول دارن ولی چون نمیتونن باهاش کار کنن میترسن که بخرن . در نتیجه میگن خوب نیست و این حرفا
قبل از هر چیزی نوازندگی یه نوازنده و قدرت تنظیم و آراژمان ریتمها و صداهاست که یه موزیک و نوازنده رو متفاوت میکنه .
مثالی عرض کنم خدمتت . مثلا بهرنگ یا رهاوش که با صدای نی انبون a1000 یه موزیک بندری اجرا میکنن  شنونده فکر میکنه که عجب صدای محشری داره این کیبورد . در صورتی که نوازندگی بهرنگ یا رهاوش هست که به اون صدا قدرت و جذابیت میده تا حد زیادی . تا جایی که یه بنده خدایی به رهاوش گفته بود این صدای نی انبون و از کجا آوردی
از نظر من اینکه میگن فلان صدا یا ریتم مجلسیه یه چیز سلیقه ای هست و سلیقه ها متفاوت . شما خودت باید از کیبوردت لذت ببری اول
در ضمن کیبوردای کرگ (غیر از 4ایکس البته) کلا به سمپل وابسته هستن و از نظر پریست حرفی برای گفتن ندارن در برابر یاماها ندارن
در کل اگر خودتون میبینید که یاماها براتون دل نشین نیست پیشنهاد میکنم فورا بفروشیدش . ولی اگر بخاطر حرف بقیه س  که خوشتون نیومده این کار رو نکنید . چون بعدا اگه کرگ هم بخرید بازهم پشیمون هستید از خریدتون
موفق باشید

_________________
به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: يکشنبه آذر 21, 95 9:35 pm 
آفلاين
عضو ویژه
عضو ویژه
نماد کاربر
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر 17, 89 10:29 pm
پست ها : 232
سن: 39
محل سکونت: همه ایران سرای من است
حالت من: Pensive
اولین ساز: سه تار
کیبرد فعلی: YAMAHA PSR-A3000
میکروفون: M59
زمينه تخصص: نرم افزارهاي ويدئو
امتیاز: 33
رتبه امتیاز - آزمایشی
ilia_nazemi نوشته است:
STUDIO SIMA نوشته است:

در ساپورت صدا و ریتم می بینیم که مثلا شرکت سپید موج با هزینه خودش اقدام به تولید صدا و ریتم های ایرانی  می کنه و به کاربرانش به رایگان عرضه می کنه ولی نماینده ایران چی؟!........


من چون ریتم های سپید موج رو گوش دادم باید بگم که خود نوازندگان کرگ هم از تکراری بودن صدا  و ریتم ها و مخصوصاً بی کیفیتی ریتم ها اشکشون در اومده .....
نمونش یکی از دوستان نزدیک خودم که وقتی ریتم های جدیدشونو برای pa3x گرفت ، فقط سرشو تکون میداد
کیفیت و کمیت ریتم ها و صداهای  BM تو کشور نمونست
درسته خیلی از ریتم های کرگ مجانی در میاد ولی شما باید بهای کار با کیفیت و استدیویی رو بپردازید
در ادامه  لینک یوتیوب مقایسه صداهای پریست  دو پروفشنال یاماها و کرگ هست ...
از فیییلتر ششکن استفاده کنید ...
https://youtu.be/KQ6gZclO45g


با سلام به آقا ایلیا

بابت  کیفیت ریتم و سمپل حق با شماست ستهای رایگان عموما از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند( ولی اسب پیش کشی را هیچ وقت دندونش را نمی شمارند) بنده فردی را سراغ دارم که هنوز که هنوزه با pa80 پلی بک می سازه و واقعا کارهاش عالیه و تا در یک سیستم حرفه ای خروجی کارش  پخش نشه آدم به کیفیت و زیبایی پلی بکهاش پی نمی بره که راز کارش علاوه بر تبحر در کار ؛ استفاده سمپل با کیفیت و مناسب هست .
بابت کلیپ هم ای کاش در آپارات قرار می دادید تا همه بتوانند استفاده کنند.فکر کنم بشه در آپارات لینک کرد.


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: يکشنبه آذر 21, 95 10:02 pm 
آفلاين
عضو ویژه
عضو ویژه
نماد کاربر
تاريخ عضويت: چهارشنبه آذر 17, 89 10:29 pm
پست ها : 232
سن: 39
محل سکونت: همه ایران سرای من است
حالت من: Pensive
اولین ساز: سه تار
کیبرد فعلی: YAMAHA PSR-A3000
میکروفون: M59
زمينه تخصص: نرم افزارهاي ويدئو
امتیاز: 33
رتبه امتیاز - آزمایشی
Mr.Energy نوشته است:
جناب حسین زاده عزیز سلام
من دلیل حساسیت شما روی صحبتهای دوستانتون رو متوجه نشدم. اگه بخوای به اون حرفا توجه کنی باید pa50 بخری . از نظر اونها صداهاش مجلسیه !!!. تو شهری که من هستم هیچکس حتی 1 نفر هم یاماها نداره همه کرگ دارن از دم !!! با این حال همشون یاماها رو قبول دارن ولی چون نمیتونن باهاش کار کنن میترسن که بخرن . در نتیجه میگن خوب نیست و این حرفا
قبل از هر چیزی نوازندگی یه نوازنده و قدرت تنظیم و آراژمان ریتمها و صداهاست که یه موزیک و نوازنده رو متفاوت میکنه .
مثالی عرض کنم خدمتت . مثلا بهرنگ یا رهاوش که با صدای نی انبون a1000 یه موزیک بندری اجرا میکنن  شنونده فکر میکنه که عجب صدای محشری داره این کیبورد . در صورتی که نوازندگی بهرنگ یا رهاوش هست که به اون صدا قدرت و جذابیت میده تا حد زیادی . تا جایی که یه بنده خدایی به رهاوش گفته بود این صدای نی انبون و از کجا آوردی
از نظر من اینکه میگن فلان صدا یا ریتم مجلسیه یه چیز سلیقه ای هست و سلیقه ها متفاوت . شما خودت باید از کیبوردت لذت ببری اول
در ضمن کیبوردای کرگ (غیر از 4ایکس البته) کلا به سمپل وابسته هستن و از نظر پریست حرفی برای گفتن ندارن در برابر یاماها ندارن
در کل اگر خودتون میبینید که یاماها براتون دل نشین نیست پیشنهاد میکنم فورا بفروشیدش . ولی اگر بخاطر حرف بقیه س  که خوشتون نیومده این کار رو نکنید . چون بعدا اگه کرگ هم بخرید بازهم پشیمون هستید از خریدتون
موفق باشید


با سلام خدمت Mr.Energy عزیز
بابت انتخاب کیبرد که بنده با عزمی راسخ PSR-A3000 را خریدم و در آن شکی ندارم  و طبق فرمایش دوستان این کیبرد یک غول شرقی در کیبردها محسوب میشه و هرگز هم پشیمان نخواهم شد و تا چندین سال آینده جوابگوی احتیاجات بنده هست (البته یک زمانی S950  خریدم و زیر یک هفته فروختم زیرا با سطح نیازهام و سلیقه ام هماهنگ نبود)
بابت نحوه نوازندگی هم حق با شماست این مثال را می زنم که دو نقاش یکی مبتدی و دیگری حرفه ای با تمام تجهیزات یکسان ؛ مشخصه که خروجی کار چه کسی بهتره که این مسئله از دید هنری قابل قبول هست .

از فرمایشات جنابعالی اینگونه استنباط می کنم که یاماها به درد کسی میخوره که خودش بتونه از عهده مشکلاتش بر بیاید و به عبارتی دستی در ریتمسازی و صداسازی داشته باشه که با این تفاصیر میشه محصولی اختصاصی و انحصاری که بعید میدونم سیاست سازنده بر این محور استوار باشه زیرا باعث انزوای محصولش میشه در حالیکه سازنده علی رغم امکانات بالایی که در محصولاتش ارائه داده قیمت بسیار مناسب و حتی پایینی هم برایشان مد نظر گرفته.
اینجا یک سئوال برام پیش می آید که همه رانندگان خوب ؛ تعمیرکاران خوبی هم هستند؟ تمامی سوارکاران آیا تیمار کننده و پرورش دهنده خوبی هم هستند؟ و سئوالات از این قبیل.عادت ما ایرانیها این هست اطلاعاتمان در سطح یک اقیانوس ولی عمق بسیار کم ؛بالعکس کشورهای دیگر اطلاعات در موارد مشخص ولی بسیار بسیار عمیق و تخصصی. بعضی از دوستان  اصطلاح   آماده خور را برای نوازندگان به کار می برند که کاریست اشتباه هر کس باید یک قسمت پازل قرار بگیرد تا یک شکل منطقی ایجاد گردد.تولید کننده و مصرف کننده حالا در کنارش خلاقیت هم باشه خوبه ولی در رسته کاری خودش

نتیجه گیری بنده این هست اطلاع رسانی در مورد کیبردهای جدید از طرف نماینده فروش در ایران ضعیف هست ؛ ساپورت ریتم و صدا از طرف نماینده کم هست یا اصلا میشه گفت وجود ندارد ؛ ریتم ساز  ؛ برای برند یاماها به دلیل برخی کم لطفیهای نماینده یاماها در ایران بسیار اندک هست و...........
ببخشید قدری از موضوع بحث خارج شدم .ولی آخر بنده متوجه نشدم امکانات و نوع صدا و صدا سازی در این دو برند کدام بهتر و قوی تر هست .  دوستان توضیح دهید همراه با نمونه کار.
تا اینجا دوستان اکثرا گفتند یاماها صداهاش بهتره . ولی بنده سئوالم اینه به چه دلیل ؟آیا فقط سمپل با کیفیت دلیلش هست یا موارد دیگری هم هست.


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: يکشنبه آذر 21, 95 10:18 pm 
آفلاين
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
تاريخ عضويت: چهارشنبه خرداد 3, 91 1:54 pm
پست ها : 168
حالت من: Roflmao
اولین ساز: trumpet
کیبرد فعلی: Yamaha PSR S970
نرم افزار: fl studio & adobe audition
موبایل: Samsung Note3
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
امتیاز: 57
رتبه امتیاز - آزمایشی
STUDIO SIMA نوشته است:
Mr.Energy نوشته است:
جناب حسین زاده عزیز سلام
من دلیل حساسیت شما روی صحبتهای دوستانتون رو متوجه نشدم. اگه بخوای به اون حرفا توجه کنی باید pa50 بخری . از نظر اونها صداهاش مجلسیه !!!. تو شهری که من هستم هیچکس حتی 1 نفر هم یاماها نداره همه کرگ دارن از دم !!! با این حال همشون یاماها رو قبول دارن ولی چون نمیتونن باهاش کار کنن میترسن که بخرن . در نتیجه میگن خوب نیست و این حرفا
قبل از هر چیزی نوازندگی یه نوازنده و قدرت تنظیم و آراژمان ریتمها و صداهاست که یه موزیک و نوازنده رو متفاوت میکنه .
مثالی عرض کنم خدمتت . مثلا بهرنگ یا رهاوش که با صدای نی انبون a1000 یه موزیک بندری اجرا میکنن  شنونده فکر میکنه که عجب صدای محشری داره این کیبورد . در صورتی که نوازندگی بهرنگ یا رهاوش هست که به اون صدا قدرت و جذابیت میده تا حد زیادی . تا جایی که یه بنده خدایی به رهاوش گفته بود این صدای نی انبون و از کجا آوردی
از نظر من اینکه میگن فلان صدا یا ریتم مجلسیه یه چیز سلیقه ای هست و سلیقه ها متفاوت . شما خودت باید از کیبوردت لذت ببری اول
در ضمن کیبوردای کرگ (غیر از 4ایکس البته) کلا به سمپل وابسته هستن و از نظر پریست حرفی برای گفتن ندارن در برابر یاماها ندارن
در کل اگر خودتون میبینید که یاماها براتون دل نشین نیست پیشنهاد میکنم فورا بفروشیدش . ولی اگر بخاطر حرف بقیه س  که خوشتون نیومده این کار رو نکنید . چون بعدا اگه کرگ هم بخرید بازهم پشیمون هستید از خریدتون
موفق باشید


با سلام خدمت Mr.Energy عزیز
بابت انتخاب کیبرد که بنده با عزمی راسخ PSR-A3000 را خریدم و در آن شکی ندارم  و طبق فرمایش دوستان این کیبرد یک غول شرقی در کیبردها محسوب میشه و هرگز هم پشیمان نخواهم شد و تا چندین سال آینده جوابگوی احتیاجات بنده هست (البته یک زمانی S950  خریدم و زیر یک هفته فروختم زیرا با سطح نیازهام و سلیقه ام هماهنگ نبود)
بابت نحوه نوازندگی هم حق با شماست این مثال را می زنم که دو نقاش یکی مبتدی و دیگری حرفه ای با تمام تجهیزات یکسان ؛ مشخصه که خروجی کار چه کسی بهتره که این مسئله از دید هنری قابل قبول هست .

از فرمایشات جنابعالی اینگونه استنباط می کنم که یاماها به درد کسی میخوره که خودش بتونه از عهده مشکلاتش بر بیاید و به عبارتی دستی در ریتمسازی و صداسازی داشته باشه که با این تفاصیر میشه محصولی اختصاصی و انحصاری که بعید میدونم سیاست سازنده بر این محور استوار باشه زیرا باعث انزوای محصولش میشه در حالیکه سازنده علی رغم امکانات بالایی که در محصولاتش ارائه داده قیمت بسیار مناسب و حتی پایینی هم برایشان مد نظر گرفته.
نتیجه گیری بنده این هست اطلاع رسانی در مورد کیبردهای جدید از طرف نماینده فروش در ایران ضعیف هست ؛ ساپورت ریتم و صدا از طرف نماینده کم هست یا اصلا میشه گفت وجود ندارد ؛ ریتم ساز  ؛ برای برند یاماها به دلیل برخی کم لطفیهای نماینده یاماها در ایران بسیار اندک هست و...........
ببخشید قدری از موضوع بحث خارج شدم .ولی آخر بنده متوجه نشدم امکانات و نوع صدا و صدا سازی در این دو برند کدام بهتر و قوی تر هست .  دوستان توضیح دهید همراه با نمونه کار.
تا اینجا دوستان اکثرا گفتند یاماها صداهاش بهتره . ولی بنده سئوالم اینه به چه دلیل ؟آیا فقط سمپل با کیفیت دلیلش هست یا موارد دیگری هم هست.


والا منم متوجه این بهتر بودن نمیشم اما از نظر صداهای آکوستیک که مطمئنا یاماها بهتر هست البته در 4ایکس قضیه یه کم فرق کرده .قرار شد دوستان امکانات صداسازی میدرنجهای کرگ را توضیح بدن چی شد پس


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: دوشنبه آذر 21, 95 1:10 am 
آفلاين
ناظم
ناظم
نماد کاربر
تاريخ عضويت: جمعه تیر 4, 89 2:11 pm
پست ها : 2105
سن: 29
محل سکونت: در کنار S970 !!!
حالت من: Artistic
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
امتیاز: 428
رتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشی
جناب حسین زاده عزیز . منظور من رو تا حدی درست متوجه شدید . ولی همه منظور من این نبوده که حتما هرکس یاماها میخره باید صداساز و ریتمساز باشه . من حرفم اینه که مجلسی بودن یه کیبورد رو نوازنده مشخص میکنه نه ریتم و صدا . درسته ریتم و صدا توی کار تاثیر داره ولی سلیقه نوازنده و طرز فکرش در مورد انتخاب ریتم و صدا تو اجرا خیلی موثرتره . شما فرمودید صداهای یاماها مجلسی نیست ولی من با همون صداها 12 ساله که مجلس میرم و خدا رو شکر راضی هستن شنونده ها .
مثلا یه سری صدای ترکی غیر سمپلی و همینطور سمپل ترکی روی 970 ریختم که این سمپلا همه جا هست و کرگیها هم دارن .  یکی دوتا از دوستانم که اهل موزیکهای ترکیه هستن و با  korg هاشون اجرا میکنن از من خواستن که بهشون این صداها رو به صورت سمپل شده بدم . با اینکه خودشون همه این صداها رو برای pa3x دارن. نمیگم من نوازنده خیلی خوبی هستم . ولی حداقل با تنظیم و سلیقم دوستانم رو تحت تاثیر قرار دادم
بعدم اینکه پخش یاماها بسیار واضحتر و تفکیک شده تر از کرگ هست. واسه همینم سمپلها نسبت به کرگ جذابتر نشون داده میشه

_________________
به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: دوشنبه آذر 22, 95 7:54 am 
آفلاين
عضو سایت
عضو سایت
نماد کاربر
تاريخ عضويت: سه شنبه مهر 15, 92 1:40 am
پست ها : 36
محل سکونت: Canada
حالت من: Asleep
اولین ساز: casio ct 640
کیبرد فعلی: MOTIF XF-PX150-WX5
نرم افزار: Logic Pro X
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
امتیاز: -11
STUDIO SIMA نوشته است:
با سلام خدمت Mr.Energy عزیز
بابت انتخاب کیبرد که بنده با عزمی راسخ PSR-A3000 را خریدم و در آن شکی ندارم  و طبق فرمایش دوستان این کیبرد یک غول شرقی در کیبردها محسوب میشه و هرگز هم پشیمان نخواهم شد و تا چندین سال آینده جوابگوی احتیاجات بنده هست (البته یک زمانی S950  خریدم و زیر یک هفته فروختم زیرا با سطح نیازهام و سلیقه ام هماهنگ نبود)
بابت نحوه نوازندگی هم حق با شماست این مثال را می زنم که دو نقاش یکی مبتدی و دیگری حرفه ای با تمام تجهیزات یکسان ؛ مشخصه که خروجی کار چه کسی بهتره که این مسئله از دید هنری قابل قبول هست .

از فرمایشات جنابعالی اینگونه استنباط می کنم که یاماها به درد کسی میخوره که خودش بتونه از عهده مشکلاتش بر بیاید و به عبارتی دستی در ریتمسازی و صداسازی داشته باشه که با این تفاصیر میشه محصولی اختصاصی و انحصاری که بعید میدونم سیاست سازنده بر این محور استوار باشه زیرا باعث انزوای محصولش میشه در حالیکه سازنده علی رغم امکانات بالایی که در محصولاتش ارائه داده قیمت بسیار مناسب و حتی پایینی هم برایشان مد نظر گرفته.
اینجا یک سئوال برام پیش می آید که همه رانندگان خوب ؛ تعمیرکاران خوبی هم هستند؟ تمامی سوارکاران آیا تیمار کننده و پرورش دهنده خوبی هم هستند؟ و سئوالات از این قبیل.عادت ما ایرانیها این هست اطلاعاتمان در سطح یک اقیانوس ولی عمق بسیار کم ؛بالعکس کشورهای دیگر اطلاعات در موارد مشخص ولی بسیار بسیار عمیق و تخصصی. بعضی از دوستان  اصطلاح   آماده خور را برای نوازندگان به کار می برند که کاریست اشتباه هر کس باید یک قسمت پازل قرار بگیرد تا یک شکل منطقی ایجاد گردد.تولید کننده و مصرف کننده حالا در کنارش خلاقیت هم باشه خوبه ولی در رسته کاری خودش

نتیجه گیری بنده این هست اطلاع رسانی در مورد کیبردهای جدید از طرف نماینده فروش در ایران ضعیف هست ؛ ساپورت ریتم و صدا از طرف نماینده کم هست یا اصلا میشه گفت وجود ندارد ؛ ریتم ساز  ؛ برای برند یاماها به دلیل برخی کم لطفیهای نماینده یاماها در ایران بسیار اندک هست و...........
ببخشید قدری از موضوع بحث خارج شدم .ولی آخر بنده متوجه نشدم امکانات و نوع صدا و صدا سازی در این دو برند کدام بهتر و قوی تر هست .  دوستان توضیح دهید همراه با نمونه کار.
تا اینجا دوستان اکثرا گفتند یاماها صداهاش بهتره . ولی بنده سئوالم اینه به چه دلیل ؟آیا فقط سمپل با کیفیت دلیلش هست یا موارد دیگری هم هست.


در یاماها شما معماری AWM2 را دارید (Advanced Wave Memory 2). در آخرین سری انجر کرگ PA4X شما معماری HD-1 رو که در کرونوس بکار رفته (و از OASYS میاید) دارید.

معماری HD-1 بکار رفته در کرنونس و PA4X دارای ۲ اوسیلاتور استریو هست با قابلیت سوییچ کردن بین ۸ تندی (Velocity) و یک اوسیلاتور مشترک.
معماری AWM-2 در تمامی کیبوردهای یاماها (از مانتاژ تا تایروس) دارای ۸ اوسیلاتور استریو با قابلیت سوییچ بین ۸ تندی و یک اوسیلاتور مشترک.

در مورد نمونه کار به اندازه کافی در این سایت نمونه کار گذاشته شده که شما با سیستم AWM2 و فرق اون با HD-1 آشنا بشید.

مزیت داشتن ۸ اوسیلاتور به ۲ اوسیلاتور در چیست؟

هر اوسیلاتور دارای Amplitude, Pitch, Filter و ... اختصاصی هست و به شما قابلیت فرم دهی به صدا رو میده. این برای کار با سمپل بسیار مفید هست.

در HD-1 هر اوسیلاتور ۸ تا سوییچ تندی دارد پس در جمع ۱۶ تا سوییچ تندی داریم. در AWM2 ما ۸ اوسیلاتور داریم و هر اوسیلاتور فقط یک سویچ تندی دارد. پس HD-1 لایه های بیشتری دارد اما اوسیلاتورهای اون ۱/۴ AWM2 هست.

-در یاماها شما در حالت SONG/PATTERN میتونید تا ۱۶ تا صدا رو با هم لایه کنید که میشه ۸*۱۶ اوسیلاتور و یا ۸*۱۶ تا waveform یا فرم صدا.
-در کرگ شما میتونید ۱۶ تا صدا رو با ۲ اوسیلاتور ترکیب کنید(در حالت کامبی یا هر چی که من یادم نیست الآن) که میشه ۳۲ اوسیلاتور و ۱۶*۱۶ تا فرم صدا.

اگر فرض بر این باشد که در کرگ شما ۴ تا صدا رو بتونید لایه کنید، شما ۸ اوسیلاتور و ۴ تا هم مشترک برای هر صدا دارید.
در یاماها شما برای هر صدا ۸ تا اوسیلاتور دارید. اگر شما ۲ صدا رو هم لایه کنید میشه ۱۶ تا اوسیلاتور.

به وضوح قابلیت AWM2 در یاماها برای کار با سمپل بیشتر از HD-1 هست. اما سوال اینجاست که ساختار صداهای شما مگر چند لایه اند؟

اگر ساز آکوستیک رو در نظر بگیرید شما اونرو به دو بخش آرتیکولیشن و نرمال میتونید تقسیم کنید و به هر کدام اوسیلاتور لازم رو در کرگ بدید.

در یاماها ها همینطور و شما در عمل هم در کرگ و هم در یاماها بیش از اونچه که نیاز داشته باشید اوسیلاتور دارید (البته در رده ارنجر، در رده سینت هم میشه آنالیز مشابهی بین کرونوس و مانتاژ یا موتیف کرد که البته مسخره هست چون شما اگر پلیفونی دستگاه رو در نظر بگیرید اگر صدایی با این تعداد فرم صدا درست کنید بلافاصله پلیفونی دستگاه رو پر میکنید بنابراین این مقایسه باز هم بین ایندو بی حاصل هست).

KORG M1 و Korg Triton اینها دستگاه هایی هستند که تداعی کننده بخش عظیمی از صداهای  دهه ۸۰ و ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی در کارهای پاپ دنیا هستند و به همین خاطر در کارهای لس آنجلسی فارسی هم به شدت استفاده شده اند و بخصوص کارهای پاپ ایرانی و این صداها هنوز هم استفاده میشند! صدای مجلسی تداعی کننده این صداها باید باشد... این صداها مال خود کرگ هستند.

آلترناتیو یاماها برای Triton دستگاه Yamaha EX5 بوده که یکی از بهترین محصولات یاماها هم هست اما حافظه به مرابت کمتر و واسط کاربر بد قلق یاماها و سختی کار با اون باعث شد این کیبورد محبوبیت Triton رو نداشته باشه. M1 اونقدر دستگاه موفقی بود که کرگ با فروش فقط این دستگاه بخشی از کمپانی اش رو از یاماها باز خرید کرد!


پاورقی:
Korg M1 اسطوره ای در زمان خودش بوده که Yamaha DX7 و Roland D50 رو در فروش پشت سر گذاشته و طبق گفته soundonsound.com معروف ترین و شاید پرفروش ترین سینت سایزر تا به امروز هست:
توضیحی که در مورد عملکرد سنتز یاماها و کرگ دادم برگردان پرسش و پاسخ خودم در انجمن کرگ بوده:
و خلاصه ای از آنچه که Phil Clendenin، تکنیسین و موزیسین یاماها در سایتهای yamahasynth.com و motifator.com در اختیار عموم قرار داده است. مطالبی که در پست من ذکر شده، من درآوردی، جانبدارانه و نظر شخصی نیستند.


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: دوشنبه آذر 22, 95 11:20 am 
آفلاين
عضو ویژه
عضو ویژه
نماد کاربر
تاريخ عضويت: پنج شنبه خرداد 13, 95 6:27 pm
پست ها : 169
سن: 29
محل سکونت: سیرجان
حالت من: Fine
اولین ساز: PA80
کیبرد فعلی: PSR-A3000
میکروفون: Max
نرم افزار: FL STUDIO
موبایل: Nokia
زمينه تخصص: اينترنت
امتیاز: 98
رتبه امتیاز - آزمایشی
وی اس تی KORG M1 موجود است و بنده با آن زیاد کار کرده ام و تقریبا تمام صداهای PA80 هم همین صداهای KORG M1 هستند و صداهای ان هم در مجالس زیاد استفاده می شود ولی به جز 15-20 صدای خام و خالص دیگر صداها که شمارشان به 2-3 هزار صدا هم می رسد ،  همه ترکیب همین 10-15 صدا هستند و چنگی به دل نمی زنند.ناگفته نماند صدای سنتور هم در M1 سمپل گیری شده است که البته صدای تار می دهد .


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: مقایسه صداسازی یاماها و کرگ
پست خوانده نشدهارسال شده در: چهارشنبه آذر 24, 95 7:45 am 
آفلاين
مدیر کل
مدیر کل
تاريخ عضويت: سه شنبه بهمن 29, 87 6:15 am
پست ها : 10061
سن: 38
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: S975 - EA7 - Genos
کارت صوتی: ICON aio6
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2017
موبایل: Note5
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
امتیاز: 1058
رتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشیرتبه امتیاز - آزمایشی
mehdi14508 نوشته است:
وی اس تی KORG M1 موجود است و بنده با آن زیاد کار کرده ام و تقریبا تمام صداهای PA80 هم همین صداهای KORG M1 هستند و صداهای ان هم در مجالس زیاد استفاده می شود ولی به جز 15-20 صدای خام و خالص دیگر صداها که شمارشان به 2-3 هزار صدا هم می رسد ،  همه ترکیب همین 10-15 صدا هستند و چنگی به دل نمی زنند.ناگفته نماند صدای سنتور هم در M1 سمپل گیری شده است که البته صدای تار می دهد .
بله میشه گفت صداهایی که DX تولید میکنه از موتور FM هست که هیچ ربطی به موتور صدای ارنجرهای یاماها ندارد و همین تفاوت باعثِ محبوب شدن صداهای DX ها برای موزیسین های اصطلاحا غربی شد تاجایی که یاماها به این علاقه اروپایی آمریکایی پاسخ داد و پس از سالها دوباره DX  را بصورت reface بازسازی کرد.
بنظر و تجربه من هم صداهای M1 هیچ جایی در بین رولند D50  و DX7 ندارد.


مشخصات YIM
 
+ ارسال پاسخ  صفحه 3 از 7 |      1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  
پاسخ سریع
موضوع:
 





تعداد صفحات: صفحه 3 از 7

    

تعداد پست ها:  69 پست


کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان مديران انجمن: behrang, mojtaba190
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  

قوانين انجمن

شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد
انتقال به: