مقايسه PA500- OR700- S910- S710- PRELUDE
مدیران انجمن: behrang، mojtaba190
قوانین انجمن
پست های نـامربوط باموضوع مبحث حذف میشوند.
برای موصق بودن مقایسات حتما باید سایت های منبع عنوان شوند.
برای خواندن قوانین سایت اینجــا را کلیک کنید.
پست های نـامربوط باموضوع مبحث حذف میشوند.
برای موصق بودن مقایسات حتما باید سایت های منبع عنوان شوند.
برای خواندن قوانین سایت اینجــا را کلیک کنید.
-
- متخصص korg
- پست: 1087
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹, ۴:۰۱ ب.ظ
- امتیاز: -1
- کیبرد فعلی: .
- کارت صوتی: ....................
- میکروفون: RODE NT1-A
- نرم افزار: ریزون
- موبایل: نوکیا زپرتی
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- تشکر شده: 2 دفعه
Re: مقايسه PA500 OR700 S910 S710 PRELUDE
بهرنگ جان در مورد اینکه pa500 تیوتر نداره شک نکن چون من بارهای پرشینم رو باز کردم وباور میکنی حتی جاش رو هم داره ولی از خود تیوتر خبری نیست .
و خروجی که از بردی آمپلی فایر یا همون پری آمپلی فایر میاد فقط مربود به بلندگوهای معمولی هست .
در مورد حالت خرطومی بعضی اسپیکرها هم باید بگم که خیلی ها این اشتباه رو میکنن و فکر میکنن که این مخروط کار تیوتر رو انجام میده(البته جسارت نشه فکر میکنم منظور تو همون باندهای خربزه ای پخش ماشین باشه که اسپیکر رو روی بلند گو میزارن که بیشتر برای جمع و جور تر شدن و گرفتن جای کمتر این طور طراحی میکنند.) در مورد این خرطومها بهرنگ جان باید بگم که معمولا این خرطومها مقوا یا پلاستیکی هستند که سیمپیچی داخلشون وجود نداره چون اصول کار بلندگوها که بر مبنای مغناطیس دائمی و موقت(سیم پیچ و هسته) که در تیوتر های دارای دیافگرام این دو باید روی هم باشن .
البته این چیزی که تو گفتی من دیدم ولی بیشتر توی بلندگوهای پخش ماشین هست و توی کیبورد این کار رو نمیکنند.
بهرنگ جان من در مورد 800 نمیدونم که تیوتر داره یا نه ولی در مورد 500 شک نکن.
من خودم هم وقتی این صدا با تریبل و صداهای ریز شفاف رو میشنیدم باور نمی شد که تیوتر نداره.
در مورد or700 هم که دیگه همدردیم و دست رو دلم نذار
و خروجی که از بردی آمپلی فایر یا همون پری آمپلی فایر میاد فقط مربود به بلندگوهای معمولی هست .
در مورد حالت خرطومی بعضی اسپیکرها هم باید بگم که خیلی ها این اشتباه رو میکنن و فکر میکنن که این مخروط کار تیوتر رو انجام میده(البته جسارت نشه فکر میکنم منظور تو همون باندهای خربزه ای پخش ماشین باشه که اسپیکر رو روی بلند گو میزارن که بیشتر برای جمع و جور تر شدن و گرفتن جای کمتر این طور طراحی میکنند.) در مورد این خرطومها بهرنگ جان باید بگم که معمولا این خرطومها مقوا یا پلاستیکی هستند که سیمپیچی داخلشون وجود نداره چون اصول کار بلندگوها که بر مبنای مغناطیس دائمی و موقت(سیم پیچ و هسته) که در تیوتر های دارای دیافگرام این دو باید روی هم باشن .
البته این چیزی که تو گفتی من دیدم ولی بیشتر توی بلندگوهای پخش ماشین هست و توی کیبورد این کار رو نمیکنند.
بهرنگ جان من در مورد 800 نمیدونم که تیوتر داره یا نه ولی در مورد 500 شک نکن.
من خودم هم وقتی این صدا با تریبل و صداهای ریز شفاف رو میشنیدم باور نمی شد که تیوتر نداره.
در مورد or700 هم که دیگه همدردیم و دست رو دلم نذار
-
- عضو فعال
- پست: 350
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۸۸, ۱۰:۱۳ ب.ظ
- امتیاز: -5
- کیبرد فعلی: Pa1x,Pa500,T2
- نرم افزار: Cubase,FL
-
- مدیر کل
- پست: 8535
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
- امتیاز: 1175
- اولین ساز: Casio SA21
- کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
- نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- تشکر کرده: 235 دفعه
- تشکر شده: 291 دفعه
Re: مقايسه PA500 OR700 S910 S710 PRELUDE
آقایون نزنید...
من که گفتم "فکر کنم" داره.گفتم چون اسپیکرهای pa50 وسطش داره ف ممکنه pa500 هم داشته باشه.
خوب طبیعتا ممکنه هم نداشته باشه...
من که گفتم "فکر کنم" داره.گفتم چون اسپیکرهای pa50 وسطش داره ف ممکنه pa500 هم داشته باشه.
خوب طبیعتا ممکنه هم نداشته باشه...
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
-
- متخصص korg
- پست: 1087
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹, ۴:۰۱ ب.ظ
- امتیاز: -1
- کیبرد فعلی: .
- کارت صوتی: ....................
- میکروفون: RODE NT1-A
- نرم افزار: ریزون
- موبایل: نوکیا زپرتی
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- تشکر شده: 2 دفعه
Re: مقايسه PA500 OR700 S910 S710 PRELUDE
behrang m نوشته شده:آقایون نزنید...
من که گفتم "فکر کنم" داره.گفتم چون اسپیکرهای pa50 وسطش داره ف ممکنه pa500 هم داشته باشه.
خوب طبیعتا ممکنه هم نداشته باشه...
بهرنگ جان من تست کردم میگم نداره باز میگی ممکنه نداشته باشه.
بابا دست خوش.
بله pa50 و 80 هم تیوتر دارند و گوشه کنار کیبورد جاسازی شدن و وسطش نیست بهرنگ جان.
فکر نکنم تو هیچ اسپیکر کیبوردی تیوتر وسط بلندگو باشه...
میگم چرا گیر دادی به وسطش؟
-
- مدیر کل
- پست: 8535
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
- امتیاز: 1175
- اولین ساز: Casio SA21
- کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
- نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- تشکر کرده: 235 دفعه
- تشکر شده: 291 دفعه
Re: مقايسه PA500 OR700 S910 S710 PRELUDE
هادی جان حال خوبه؟
بابا من همون اول گفتم فکر میکنم - خیال میکنم - تصور میکنم - احتمال میدم - به گمانم.
کی گفتم گفتم داره؟
اگه ولمون کردی حالا تو...(شوخی)
بابا من همون اول گفتم فکر میکنم - خیال میکنم - تصور میکنم - احتمال میدم - به گمانم.
کی گفتم گفتم داره؟
اگه ولمون کردی حالا تو...(شوخی)
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
-
- متخصص korg
- پست: 1087
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹, ۴:۰۱ ب.ظ
- امتیاز: -1
- کیبرد فعلی: .
- کارت صوتی: ....................
- میکروفون: RODE NT1-A
- نرم افزار: ریزون
- موبایل: نوکیا زپرتی
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- تشکر شده: 2 دفعه
Re: مقايسه PA500 OR700 S910 S710 PRELUDE
بهرنگ جان ما گیر ندادیم که تو گیر دادی هی میگی فکر کنم تیوتر داره.
ما هی میگیم نره تو هی میگی بدوش ما هی میگیم نره تو میگی شیر پاستوریزه میخوام
ولی بهرنگ جان از شوخی گذشته من اگه بخوام بنا به سلیقه و مایحتاج خودم یکی از اینا بردارم بین دوتاشون دو دل میشم S910 و PA500 و گرایشم بیشتر روی PA500 هست چون :
1.درامکیت سازی داره (S910 نداره)
2.تو 500 سه لایه صدا میشه ترکیب کرد(تو S910 دوتا لایه صدا بیشتر نمیشه ترکیب کرد)
3.ولومهای صدای ریتم و ساز علاوه بر این که تو سیستم جدا هست روی پانل هم ولوم کشویی مجزایی داره و در کل سه ولوم صدا داره(در S910 توی سیستم ولوم مجزا هست ولی روی پانل یه ولوم صدا بیشتر نداریم)
4.LCD لمسی هست(s910 لمسی نیست ولی در عوض LCD رنگی داره)
6.میشه از مولتی پد به ریتم و بلعکس کپی گرفت.(S910 نمیتونه از ریتم توی مولتی پد کپی بگیره)
7.میشه روی ریتمهای فابریک دستگاه ریتم ذخیره کرد(S910 این قابلیت رو نداره)
8.میشه توی ریتم سازی توی هر واریشن یا MAIN ریتم 6 شش تا واریشن یا MAIN کامل رو ساخت که با گرفتن یه آکورد (که قبلا اون آکورد تعریف شده) واریشنی که توی واریشن ساختیم اجرا بشه و برای هر پاساژ و اینترو میشه یکی توشن ساخت.(در حالی که این قابلیت رو S910 نداره و شاید تایروسها هم نداشته باشند)
9.همه میدونیم که در یاماها دکمه RYH CLEAR کارش اینه که اجزائ ریتم رو پاک میکنه ولی برای آکورد کاربردی نداره و نمیتونه یک یا چند نت رو فقط پاک کنه و باید کل اون تراک آکورد پاک بشه در صورتی که در PA500 که دکمه Delete Note هم کار پاک کردن اجزائ ریتم رو میکنه و هم برای تراکهای آکورد کاربرد داره و میشه یک یا چند نت از آکورد رو پاک کرد بدون اینکه باقی آکورد پاک بشه.
10.در ریتمسازی با pa500 شما میتونی به سادگی ترکهای آکورد رو به درامکیت تبدیل کنی یعنی به جای ریتم سازی با دو تراک درامکیت میتونی به تعداد تراکهای آکورد درامکیت جایگزین کنی.... ولی درمقابل در مدلهای or700 و s910 دیدم که تعداد کمی از ریتمها این ویژگی رو دارند ولی کمتر کسی دیدم این کار رو بلد باشه من خودم هم بلد نیستم چه برسه به باقی دوستان تو یاماها توی این مورد خیلی پیچیده است و اگر هم داشته باشه اصلا مثل pa500 نیست که منوی style track controls برای هر تراک یه منو کشویی داره و نوشته (به ردیف از بالا به پایین dr. Perc Bass Gtr) پس راحت میتونی آکورد رو به درامکیت تبدیل کنی ولی حالا یکی بیاد توی یاماها توضیح بده اصلا کسی بلده؟
شاید بهرنگ بلد باشه؟
11.یه موردی که من و خیلی ها میپسندند پیچ بندش هست
برای اینه که من pa500 رو ترجیح دادم(البته اینا عقاید من هستن)
شاید اگه کمپانی یاماها به زور جومونگ هم شده بخواد دوباره بهم 700بندازه قبول نمی کنم مثل تصویر زیر:
نخندین همین فردا پس فردا جومونگ رو می فرسته واسه شما
ما هی میگیم نره تو هی میگی بدوش ما هی میگیم نره تو میگی شیر پاستوریزه میخوام
ولی بهرنگ جان از شوخی گذشته من اگه بخوام بنا به سلیقه و مایحتاج خودم یکی از اینا بردارم بین دوتاشون دو دل میشم S910 و PA500 و گرایشم بیشتر روی PA500 هست چون :
1.درامکیت سازی داره (S910 نداره)
2.تو 500 سه لایه صدا میشه ترکیب کرد(تو S910 دوتا لایه صدا بیشتر نمیشه ترکیب کرد)
3.ولومهای صدای ریتم و ساز علاوه بر این که تو سیستم جدا هست روی پانل هم ولوم کشویی مجزایی داره و در کل سه ولوم صدا داره(در S910 توی سیستم ولوم مجزا هست ولی روی پانل یه ولوم صدا بیشتر نداریم)
4.LCD لمسی هست(s910 لمسی نیست ولی در عوض LCD رنگی داره)
6.میشه از مولتی پد به ریتم و بلعکس کپی گرفت.(S910 نمیتونه از ریتم توی مولتی پد کپی بگیره)
7.میشه روی ریتمهای فابریک دستگاه ریتم ذخیره کرد(S910 این قابلیت رو نداره)
8.میشه توی ریتم سازی توی هر واریشن یا MAIN ریتم 6 شش تا واریشن یا MAIN کامل رو ساخت که با گرفتن یه آکورد (که قبلا اون آکورد تعریف شده) واریشنی که توی واریشن ساختیم اجرا بشه و برای هر پاساژ و اینترو میشه یکی توشن ساخت.(در حالی که این قابلیت رو S910 نداره و شاید تایروسها هم نداشته باشند)
9.همه میدونیم که در یاماها دکمه RYH CLEAR کارش اینه که اجزائ ریتم رو پاک میکنه ولی برای آکورد کاربردی نداره و نمیتونه یک یا چند نت رو فقط پاک کنه و باید کل اون تراک آکورد پاک بشه در صورتی که در PA500 که دکمه Delete Note هم کار پاک کردن اجزائ ریتم رو میکنه و هم برای تراکهای آکورد کاربرد داره و میشه یک یا چند نت از آکورد رو پاک کرد بدون اینکه باقی آکورد پاک بشه.
10.در ریتمسازی با pa500 شما میتونی به سادگی ترکهای آکورد رو به درامکیت تبدیل کنی یعنی به جای ریتم سازی با دو تراک درامکیت میتونی به تعداد تراکهای آکورد درامکیت جایگزین کنی.... ولی درمقابل در مدلهای or700 و s910 دیدم که تعداد کمی از ریتمها این ویژگی رو دارند ولی کمتر کسی دیدم این کار رو بلد باشه من خودم هم بلد نیستم چه برسه به باقی دوستان تو یاماها توی این مورد خیلی پیچیده است و اگر هم داشته باشه اصلا مثل pa500 نیست که منوی style track controls برای هر تراک یه منو کشویی داره و نوشته (به ردیف از بالا به پایین dr. Perc Bass Gtr) پس راحت میتونی آکورد رو به درامکیت تبدیل کنی ولی حالا یکی بیاد توی یاماها توضیح بده اصلا کسی بلده؟
شاید بهرنگ بلد باشه؟
11.یه موردی که من و خیلی ها میپسندند پیچ بندش هست
برای اینه که من pa500 رو ترجیح دادم(البته اینا عقاید من هستن)
شاید اگه کمپانی یاماها به زور جومونگ هم شده بخواد دوباره بهم 700بندازه قبول نمی کنم مثل تصویر زیر:
نخندین همین فردا پس فردا جومونگ رو می فرسته واسه شما
- شوالیه آسمان
- با تعداد پست های زیاد
- پست: 864
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۴:۵۵ ب.ظ
- امتیاز: 141
- کیبرد فعلی: S770
- کارت صوتی: Audio g
- زمينه تخصص: آهنگسازي با كيبرد
- محل اقامت: تهران
- تشکر شده: 4 دفعه
Re: مقايسه PA500 OR700 S910 S710 PRELUDE
با تشکر از آقا هادی...بررسی دقیقی انجام دادی... و من که چند ماه S-910 داشتم برام جالب بود که بدونم قابلیت هایی در کرگ وجود داره که در S-910 موجود نیست...
مهم نیست که زیبا باشی . زیبایی این است که مهم باشی حتی برای یک نفر
- Mr.Energy
- با تعداد پست های زیاد
- پست: 1613
- تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
- امتیاز: 428
- اولین ساز: Casio Sa21
- کیبرد فعلی: Psr S970
- کارت صوتی: تو فکرش هستم
- میکروفون: WEM hc2000
- نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
- موبایل: Note 3
- زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
- محل اقامت: در کنار S970 !!!
- تشکر شده: 7 دفعه
Re: مقايسه PA500 OR700 S910 S710 PRELUDE
هادی جان!! شمشیر یاماها زیر گلوته شما داری لبخند میزنی برادر من؟!؟!؟
به نیکی گرای و میازار کس
ره رستگــاری همینست و بس
ره رستگــاری همینست و بس
- rezamom
- عضو فعال
- پست: 378
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۲ ق.ظ
- امتیاز: 17
- اولین ساز: سنتور
- کیبرد فعلی: Tyros2 - Clp220
- کارت صوتی: Esi
- میکروفون: Blue bird
- نرم افزار: N-track Studio
- تشکر شده: 1 دفعه
- تماس:
زمانی که قصد فروش 9000pro رو داشتم تازه با اینجا آشنا شده بودم
اگه الآن بود حتما کیبورد رو برات می فرستادم هادی جان!
راسته کار خودت بود!
اما تا جایی که میدونم pa 500 از صداهای(جهانی) معمولی و استاندارد بهره میبره
که نظر شخصی من اینه که در مقیاس با همین صداهای معمولی s910 ساختار ضعیفتری داره
حال اونکه s910 از فناوریه s.art ,mega voice ,sweet,live ,cool! تو صداهاش استفاده شده!
یعنی درام کیت سازی و .... اینقدر مهمه!؟
حیف نیست اون کیت های live مثل power kit , standard,brush kit رو بی خیال شی؟
حیفه وکالش نیست!
حیفه اون ریتمهای استاندارد و رویایی که تو هیچکدوم از کیبوردهای korg پیدا نمیشه نیست!
حیفه اون صداهای رویایی نیست؟
حیفه اون lyric , score (نت نویسی) که خیلی جالبه وبراحتی نمیشه ازش رد شد!
s910 یه میدرنج معرفی شده اما با همه این میدرنجها فرق داره!
و نظر شخصی من اینه که نمیشه این رو با بقیه مقایسه کرد
حتی ویدیویی هم که از prelude دیدم متوجه چیز خاصی از اون نشدم
غیر از beam control
که زمانی هم که em50 داشتم beam control اصلا به کارم نمی اومد
بهر حال امیدوارم کیبوردی که در تصور داری گیرت بیاد!
اگه الآن بود حتما کیبورد رو برات می فرستادم هادی جان!
راسته کار خودت بود!
اما تا جایی که میدونم pa 500 از صداهای(جهانی) معمولی و استاندارد بهره میبره
که نظر شخصی من اینه که در مقیاس با همین صداهای معمولی s910 ساختار ضعیفتری داره
حال اونکه s910 از فناوریه s.art ,mega voice ,sweet,live ,cool! تو صداهاش استفاده شده!
یعنی درام کیت سازی و .... اینقدر مهمه!؟
حیف نیست اون کیت های live مثل power kit , standard,brush kit رو بی خیال شی؟
حیفه وکالش نیست!
حیفه اون ریتمهای استاندارد و رویایی که تو هیچکدوم از کیبوردهای korg پیدا نمیشه نیست!
حیفه اون صداهای رویایی نیست؟
حیفه اون lyric , score (نت نویسی) که خیلی جالبه وبراحتی نمیشه ازش رد شد!
s910 یه میدرنج معرفی شده اما با همه این میدرنجها فرق داره!
و نظر شخصی من اینه که نمیشه این رو با بقیه مقایسه کرد
حتی ویدیویی هم که از prelude دیدم متوجه چیز خاصی از اون نشدم
غیر از beam control
که زمانی هم که em50 داشتم beam control اصلا به کارم نمی اومد
بهر حال امیدوارم کیبوردی که در تصور داری گیرت بیاد!
-
- مدیر کل
- پست: 8535
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
- امتیاز: 1175
- اولین ساز: Casio SA21
- کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
- نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- تشکر کرده: 235 دفعه
- تشکر شده: 291 دفعه
Re: مقايسه PA500 OR700 S910 S710 PRELUDE
خوب هادی وارد تفاوت های ریز ریز و سلیقه ای شدی.خوب هادی جان اگر اینطوری باشه یاماها هم کلی خورده ریز داره که ps500 نداره.البته بعضی مواردی که گفتی کاملا درست هستن.
من متاسفانه خیلی وقت پیش pa500 رو دادم رفت و الان این جزئیات رو نمیدونم که دونه دونه بگم ولی چیزهایی که یادمه رو میگم.
خوب یادمه اون موقع کسی کلمه درام کیت سازی رو حتی به زبون هم نمی آورد.(ریتم سازهای اطراف خودم رو میگم-خوزستان) همین الان با این همه بک اپ که توی pa80 و pa50 است درام کیت هنوز اکثرا تکراری هستن.با این هال من در درام کیت سازی کاملا کرگ رو ترجیح میدم.و البته درام کیت سازی gem ار کرگ هم بهتر بود و حتی میتونستید برای هر ریتم یدونه درام کیت بسازید که اصلا نیازی به ذخیره کردنش هم نبود و توی دل خود ریتم ثبت میشد.چیز عجیب و خارق العاده ای بود.خدارحمتش کنه.
pa500persian من همیشه گفتم در صداهای ایرانی در دنیا فعلا حرف اول رو میزنه ولی در صداهای کلاسیک و غربی و عربی و حتی نی انبون خیلی عقبه.اما باز هم این یک مزیت کرگ محسوب میشه که من اصلا ترجیهش نمیدم به صداها و افکت های فوق العاده یاماها
در ارنجرهای یاماها(غیر از 8000 و 9000 و T3 و T4ب) این ولوم ها بصورت 6 ولوم دیجیتال در صفحه اصلی زیر LCD هستند.
با یاماها هم هرچیزی رو منتبدیل میکنم به اونیکی...(ریتم-پد-سانگ رو همه به هم)ولی با کمک midi
توی or700 و s910 غیر از حافظه User تا چندیدن گیگ حافظه فلش مموری داری که خیلی بهتر از Ram Memory است.ونیازی هم به لود کردن مثل کرگ ندارن.
در ضمن مدولیشن pa500 نسبت به OR700 و S710 و S910 غیر از ویبره ی صوتی کار دیگه ای نمیکنه.در صروتی که در تایپیک OR700 تعداد 10 تا از کارآیی های مدولیشنشون رو گفتم.
حالا :
آیا PA500 بهش میکروفون وصل میشه؟
آیا میشه به میکروفون افکت داد؟
آیا میشه به میکروفون هارمونی و Chor اضافه کرد؟
آیا صدای خواننده رو به 2 حالت دستی و اتوماتیک Autotun میکنه؟
آیا صدای میکروفون به جنس های مرد و زن و میانه تبدیل میکنه؟
آیا در pa500 میتونید Song رو با Style همزمان mixplay کنید؟
آیا میتونید در pa500 روی Song خودتون Lyric بنویسید؟
آیا در pa500 میتونید روی Song خودتون Lyric Name بنویسید که مشخصات شما توی دل Song ثبت بشه؟و این Lyric یا شعر رو با موزیک بطور دقیق به حرکت در بیارید تا بطور همزمان بتونید با اون بخونید؟
آیا همچون s910 و s710 و or700 توی pa500 سیستم کامل نت نویسی هست که بطور خطوط حامل ویا حتی نت های گوشی نمایش داده بشه و اگر lyric هم باشه که همزمان با نت نوشته میشه.
آیا سیستم تکرار در pa500 وجود داره که شما هرمحدوده ای از song را که خواستید بطور مکرر و چرخشی پخش بشه؟
آیا سیستم اموزش نت به نت از روی Song در pa500 وجود داره؟ همچون or700 و s710 و s910
آیا در pa500 شما میتونید با فشار 2 دکمه ، ترک به ترک Song رکورد کنید؟ یا اینکه با فشار فقط یک دکمه (اولین حرکت بعد از روشن شدن دستگاه و انتخاب صدا و ریتم مورد نظر) کل Song خودتون رو رکورد کنید؟
ایا میتونید در هر لحظه رکورد رو stop کنید و بعدا دنباله اون رو از همانجا یا در اواسط song رکورد کنید؟
آیا میتونید فایل های Wave یا mp3 رو از روی USB پخش کنید؟
یا میتونید فایل Audio رو با pa500 رکورد کنید؟ یعنی تمام موارد بالا رو با ووکال میکروفون و ریتمک و سانگ و مولتی پد بزنید و بخونید و روی USB Memory ضپط کنید.
اصلا میتونید به PA500 متصل کنید یک سخت افزار حافظه USB؟ مثل CD ROM یا HD یا COOL DISK یا...
میتونید فایل Text توی pa500 بندازید و مثل s910 خواننده شعرهای خودش رو توی فایل text بنویسه و توی lcd کیبرد بخونه؟
با s910 و s900 میتونید شعرهای خودتون رو توی LCD کیبرد بخونید و حتی توی رجیست مموری صدا و ریتم و تنظیمات رو همراه با فایل text و شعر همون اهنگ ذخیره کنید.
ایا با pa500 میتونید تنها با فشار یک دکمه تمام تنظیمات زیر رو هموچون or700 و s710 و s910 انجام بدید؟
song
style
multipad
voice
harmony
transpose
tempo
scaletuning
pedal
mic seting
audio balance
text
یا اینکه همچون حافظه Regist Memory مرتبط با دکمه Freeze جوری pa500 رو تنظیم کنید که با فشار یک دکمه هرکدام از گزینه های بالا تغییر بکند یا نکند؟
من نمیدونم در pa500 میتونید میزان ریتم رو تا 32 بالا ببرید یا نه؟ در or700 و sها که میشه
در or700 وباقی sها 3عدد Intro و 3عدد Ending داریم که تازه در هرکدام میتونیم Ending و Intro چهارم هم بسازیم و در مواقع ضروری اون رو بجای یکی از اجزاری ریتم بذاریم.در pa500 چندتا Intro و Ending داریم؟ دوتا؟
در Or700 و S710 و S910 چهار عدد Fill-In داریم. در Pa500 چندتا داریم؟ 2تا؟
در ریتم سازی OR700 و Sها سیستم Groove داریم که فعلا در دنیای کیبردها بی همتا هست و میزان 6/8 رو با غلظت های مختالف به راحتی به میزان لنگ یابقول معروف بندری/بستکی/خلیجی/افغانی تبدیل میکند.
تنظیم دکمه Touch روی پانل دستگاه رو میتونید در ریتم سازی و سانگ سازی و مولتی پدسازی در هر میازن ضربه ای بطور ثابت نگه دارید که بسیار ماثر و کاربردی است توی ریتم سازی و موارد نام برده.برای زدن پرکاشن ها با شدت ضربه های مختلف بجای اینکه با زحمت و حساسیت زیاد روی کلاوی ها ضربه بزنید و آخرش هم زیاد دقیق در نیاد ، با اینکار خیلی راحت شدت ضربه رو روی هر میزانی ثابت میکنید و پرکاشن مورد نظر یا ملودی مورد نظر رو میزنید.اما در pa500 نیست!!!
در or700 میتونیم 39 افکت (غیر از افکت های دستگاه) بسازیم و ذخیره کنیم.
در s910 هم میتونید بیشتر از or700 ذخیره کنید و تازه 10عدد اختصاصی هم برای میکروفون. در pa500 چندتا میشه؟
در or700 و Sها دکمه mono/poly روی پانل دستگاه است.چیزی که برای ما شرقی ها بسیار کاربرد داره و مثل pa500 توی منو نیست
در OR700 و Sها دکمه Harmony روی پانل است
دکمه Sustain روی پانل است
دکمه DSP و دکمه کمکیه اون روی پانل است
دکمه خاموش روشن حالت ضربه ای روی پانل است
در OR700 و Sها ساختار حافظه ای دستگاه همچون سیستم عامل Windows بشکل ساختار درختی است(پوشه در پوشه) و همه چیز در یک فضای خالی تحت کنترل و اختیار کاربر است و جالب تر از همه هیچ Load کردنی در کار نیست و فقط کافی است فایل مورد نظر رو انتخاب کنید.این یعنی سرعت ، سهولت ، و بروز بودن از چندین سال قبل...
صداهای سنتی سایزر S910 از Tyros2 هم بهتر و کامل تر است چه برسه به صداهای PA500 که بنظر شخصی من(بقول هادی) وخیلی ها از OR700 هم پایین تر است
درام کیت هندی که برای ماهم خیلی کاربرد داره اصلا در PA500 نیست ولی در S710 و S910 است.حالا بگذریم از 2 درام کیت چینی که الارغم افکتهای ووکالش برای ما زیاد کاربردی ندارد.
درام کیت های کلاسیک و الکترونیک و هیپ هاپ اون هم برای کارها و آهنگ سازی های سبک های امروزی پرکاربرد تر از درام کیت های خالتوری است. تازه
در S910 و S710 درام کیت های بسیار زنده ی عربی و تعدایاز پرکاشن های خلیجی و ایرانی هم هست.
جالبه که در pa500persian اصلا صدای کل نیست ولی در s710 و s910 که اورینتال نیستند دو نمونه صدای کل است.درام کیت عربی و پرکاشن های خلیجی است و هندی و افغانی و چینی.
درضمن حالا که خودم واژه و قابلیت "درام کیت سازی" رو توی دهن ها انداختم بهتره یه چیز جالب بگم.
میگن وقتی یه استاد روش های مبارزه رو به شاگردهاش یاد میده ، همیشه راه های خنثی کردن اون رو پیش خودش نگه میداره.
اگر ما هر جا یدونه فایل ریتم یاماها میبینیم و میزاریمش توی کیبرد و اجرا میشه دلیلش همون نداشتن درام کیت سازی در یاماهاست. در کرگ شما اگر ریتم گیر بیارید چون اکثرا با سمپل یا درام کیت های دستی ساخته شده اند ، بدردتون نمیخوره و خراب جواب میده ولی در یاماها الان حدود85درصد ریتم های توی بازار و دست ها ، روی همه مدل های یاماها جواب میدن.
الان دیگه باید برم مغاره وگرنه از این برتری ها میتونم چند 10 تا دیگه بنویسم...
مخلص هادی.
من متاسفانه خیلی وقت پیش pa500 رو دادم رفت و الان این جزئیات رو نمیدونم که دونه دونه بگم ولی چیزهایی که یادمه رو میگم.
درسته.ولی این چیزیه که من اولین بار از مدت ها پیش ، حتی توی سایت نت آهنگ حدود 3سال پیش توی زبون ها انداختم و با وجودی که خودم ریتم سازی میکنم ، بااین وجود باز هم ریتم سازی یاماها برام خیلی خوش دست تر و روان تر بود.با وجود اینکه هم با pa80 ریتم ساختم و هم کلی ریتم با pa800درامکیت سازی داره (S910 نداره)
خوب یادمه اون موقع کسی کلمه درام کیت سازی رو حتی به زبون هم نمی آورد.(ریتم سازهای اطراف خودم رو میگم-خوزستان) همین الان با این همه بک اپ که توی pa80 و pa50 است درام کیت هنوز اکثرا تکراری هستن.با این هال من در درام کیت سازی کاملا کرگ رو ترجیح میدم.و البته درام کیت سازی gem ار کرگ هم بهتر بود و حتی میتونستید برای هر ریتم یدونه درام کیت بسازید که اصلا نیازی به ذخیره کردنش هم نبود و توی دل خود ریتم ثبت میشد.چیز عجیب و خارق العاده ای بود.خدارحمتش کنه.
کاملا درسته ولی pa50 هم 3تا ترکیب میکنه.آیا غیر از اون فلنجر قدیمی و معروفش 4تا صدای قشنگ میشه توش پیدا کرد؟تو 500 سه لایه صدا میشه ترکیب کرد(تو S910 دوتا لایه صدا بیشتر نمیشه ترکیب کرد)
pa500persian من همیشه گفتم در صداهای ایرانی در دنیا فعلا حرف اول رو میزنه ولی در صداهای کلاسیک و غربی و عربی و حتی نی انبون خیلی عقبه.اما باز هم این یک مزیت کرگ محسوب میشه که من اصلا ترجیهش نمیدم به صداها و افکت های فوق العاده یاماها
کاملا درسته...ولومهای صدای ریتم و ساز علاوه بر این که تو سیستم جدا هست روی پانل هم ولوم کشویی مجزایی داره و در کل سه ولوم صدا داره(در S910 توی سیستم ولوم مجزا هست ولی روی پانل یه ولوم صدا بیشتر نداریم)
در ارنجرهای یاماها(غیر از 8000 و 9000 و T3 و T4ب) این ولوم ها بصورت 6 ولوم دیجیتال در صفحه اصلی زیر LCD هستند.
خوب LCD که از نظر من و خیلی ها یک ضعف بحساب میاد و حساسیتش هم اصلا جالب نیست و در مقابل صفحه TFT که از هر زاویه ای قابل دید هست بخصوص توی مراسم بنظر من یک ضعف هست نه مزیت.LCD لمسی هست(s910 لمسی نیست ولی در عوض LCD رنگی داره)
من ندیدم pa500 خودش اینکار رو انجام بده ولی باتوجه به توانایی های هادی حتما درست میگه.پس این هم یک مزیت.میشه از مولتی پد به ریتم و بلعکس کپی گرفت.(S910 نمیتونه از ریتم توی مولتی پد کپی بگیره)
با یاماها هم هرچیزی رو منتبدیل میکنم به اونیکی...(ریتم-پد-سانگ رو همه به هم)ولی با کمک midi
آخه این مثلا به چه درد میخوره هادی جون؟میشه روی ریتمهای فابریک دستگاه ریتم ذخیره کرد(S910 این قابلیت رو نداره)
توی or700 و s910 غیر از حافظه User تا چندیدن گیگ حافظه فلش مموری داری که خیلی بهتر از Ram Memory است.ونیازی هم به لود کردن مثل کرگ ندارن.
این که سلیقه ای هست و پیچ مدولیشن کرگ هم چون به حالت فنری بر میگرده کاربردش خیلی کمتر و ضعیف تر از مدل یاماها و کاسیو و kurzweil و اکثر مدل های سلتون و کترون است.یه موردی که من و خیلی ها میپسندند پیچ بندش هست
در ضمن مدولیشن pa500 نسبت به OR700 و S710 و S910 غیر از ویبره ی صوتی کار دیگه ای نمیکنه.در صروتی که در تایپیک OR700 تعداد 10 تا از کارآیی های مدولیشنشون رو گفتم.
حالا :
آیا PA500 بهش میکروفون وصل میشه؟
آیا میشه به میکروفون افکت داد؟
آیا میشه به میکروفون هارمونی و Chor اضافه کرد؟
آیا صدای خواننده رو به 2 حالت دستی و اتوماتیک Autotun میکنه؟
آیا صدای میکروفون به جنس های مرد و زن و میانه تبدیل میکنه؟
آیا در pa500 میتونید Song رو با Style همزمان mixplay کنید؟
آیا میتونید در pa500 روی Song خودتون Lyric بنویسید؟
آیا در pa500 میتونید روی Song خودتون Lyric Name بنویسید که مشخصات شما توی دل Song ثبت بشه؟و این Lyric یا شعر رو با موزیک بطور دقیق به حرکت در بیارید تا بطور همزمان بتونید با اون بخونید؟
آیا همچون s910 و s710 و or700 توی pa500 سیستم کامل نت نویسی هست که بطور خطوط حامل ویا حتی نت های گوشی نمایش داده بشه و اگر lyric هم باشه که همزمان با نت نوشته میشه.
آیا سیستم تکرار در pa500 وجود داره که شما هرمحدوده ای از song را که خواستید بطور مکرر و چرخشی پخش بشه؟
آیا سیستم اموزش نت به نت از روی Song در pa500 وجود داره؟ همچون or700 و s710 و s910
آیا در pa500 شما میتونید با فشار 2 دکمه ، ترک به ترک Song رکورد کنید؟ یا اینکه با فشار فقط یک دکمه (اولین حرکت بعد از روشن شدن دستگاه و انتخاب صدا و ریتم مورد نظر) کل Song خودتون رو رکورد کنید؟
ایا میتونید در هر لحظه رکورد رو stop کنید و بعدا دنباله اون رو از همانجا یا در اواسط song رکورد کنید؟
آیا میتونید فایل های Wave یا mp3 رو از روی USB پخش کنید؟
یا میتونید فایل Audio رو با pa500 رکورد کنید؟ یعنی تمام موارد بالا رو با ووکال میکروفون و ریتمک و سانگ و مولتی پد بزنید و بخونید و روی USB Memory ضپط کنید.
اصلا میتونید به PA500 متصل کنید یک سخت افزار حافظه USB؟ مثل CD ROM یا HD یا COOL DISK یا...
میتونید فایل Text توی pa500 بندازید و مثل s910 خواننده شعرهای خودش رو توی فایل text بنویسه و توی lcd کیبرد بخونه؟
با s910 و s900 میتونید شعرهای خودتون رو توی LCD کیبرد بخونید و حتی توی رجیست مموری صدا و ریتم و تنظیمات رو همراه با فایل text و شعر همون اهنگ ذخیره کنید.
ایا با pa500 میتونید تنها با فشار یک دکمه تمام تنظیمات زیر رو هموچون or700 و s710 و s910 انجام بدید؟
song
style
multipad
voice
harmony
transpose
tempo
scaletuning
pedal
mic seting
audio balance
text
یا اینکه همچون حافظه Regist Memory مرتبط با دکمه Freeze جوری pa500 رو تنظیم کنید که با فشار یک دکمه هرکدام از گزینه های بالا تغییر بکند یا نکند؟
من نمیدونم در pa500 میتونید میزان ریتم رو تا 32 بالا ببرید یا نه؟ در or700 و sها که میشه
در or700 وباقی sها 3عدد Intro و 3عدد Ending داریم که تازه در هرکدام میتونیم Ending و Intro چهارم هم بسازیم و در مواقع ضروری اون رو بجای یکی از اجزاری ریتم بذاریم.در pa500 چندتا Intro و Ending داریم؟ دوتا؟
در Or700 و S710 و S910 چهار عدد Fill-In داریم. در Pa500 چندتا داریم؟ 2تا؟
در ریتم سازی OR700 و Sها سیستم Groove داریم که فعلا در دنیای کیبردها بی همتا هست و میزان 6/8 رو با غلظت های مختالف به راحتی به میزان لنگ یابقول معروف بندری/بستکی/خلیجی/افغانی تبدیل میکند.
تنظیم دکمه Touch روی پانل دستگاه رو میتونید در ریتم سازی و سانگ سازی و مولتی پدسازی در هر میازن ضربه ای بطور ثابت نگه دارید که بسیار ماثر و کاربردی است توی ریتم سازی و موارد نام برده.برای زدن پرکاشن ها با شدت ضربه های مختلف بجای اینکه با زحمت و حساسیت زیاد روی کلاوی ها ضربه بزنید و آخرش هم زیاد دقیق در نیاد ، با اینکار خیلی راحت شدت ضربه رو روی هر میزانی ثابت میکنید و پرکاشن مورد نظر یا ملودی مورد نظر رو میزنید.اما در pa500 نیست!!!
در or700 میتونیم 39 افکت (غیر از افکت های دستگاه) بسازیم و ذخیره کنیم.
در s910 هم میتونید بیشتر از or700 ذخیره کنید و تازه 10عدد اختصاصی هم برای میکروفون. در pa500 چندتا میشه؟
در or700 و Sها دکمه mono/poly روی پانل دستگاه است.چیزی که برای ما شرقی ها بسیار کاربرد داره و مثل pa500 توی منو نیست
در OR700 و Sها دکمه Harmony روی پانل است
دکمه Sustain روی پانل است
دکمه DSP و دکمه کمکیه اون روی پانل است
دکمه خاموش روشن حالت ضربه ای روی پانل است
در OR700 و Sها ساختار حافظه ای دستگاه همچون سیستم عامل Windows بشکل ساختار درختی است(پوشه در پوشه) و همه چیز در یک فضای خالی تحت کنترل و اختیار کاربر است و جالب تر از همه هیچ Load کردنی در کار نیست و فقط کافی است فایل مورد نظر رو انتخاب کنید.این یعنی سرعت ، سهولت ، و بروز بودن از چندین سال قبل...
صداهای سنتی سایزر S910 از Tyros2 هم بهتر و کامل تر است چه برسه به صداهای PA500 که بنظر شخصی من(بقول هادی) وخیلی ها از OR700 هم پایین تر است
درام کیت هندی که برای ماهم خیلی کاربرد داره اصلا در PA500 نیست ولی در S710 و S910 است.حالا بگذریم از 2 درام کیت چینی که الارغم افکتهای ووکالش برای ما زیاد کاربردی ندارد.
درام کیت های کلاسیک و الکترونیک و هیپ هاپ اون هم برای کارها و آهنگ سازی های سبک های امروزی پرکاربرد تر از درام کیت های خالتوری است. تازه
در S910 و S710 درام کیت های بسیار زنده ی عربی و تعدایاز پرکاشن های خلیجی و ایرانی هم هست.
جالبه که در pa500persian اصلا صدای کل نیست ولی در s710 و s910 که اورینتال نیستند دو نمونه صدای کل است.درام کیت عربی و پرکاشن های خلیجی است و هندی و افغانی و چینی.
درضمن حالا که خودم واژه و قابلیت "درام کیت سازی" رو توی دهن ها انداختم بهتره یه چیز جالب بگم.
میگن وقتی یه استاد روش های مبارزه رو به شاگردهاش یاد میده ، همیشه راه های خنثی کردن اون رو پیش خودش نگه میداره.
اگر ما هر جا یدونه فایل ریتم یاماها میبینیم و میزاریمش توی کیبرد و اجرا میشه دلیلش همون نداشتن درام کیت سازی در یاماهاست. در کرگ شما اگر ریتم گیر بیارید چون اکثرا با سمپل یا درام کیت های دستی ساخته شده اند ، بدردتون نمیخوره و خراب جواب میده ولی در یاماها الان حدود85درصد ریتم های توی بازار و دست ها ، روی همه مدل های یاماها جواب میدن.
الان دیگه باید برم مغاره وگرنه از این برتری ها میتونم چند 10 تا دیگه بنویسم...
مخلص هادی.
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع