صداسازی کرگ کجا و یاماها کجا!
واسه ریتمسازی، درام کیت سازی خیلی مهمه که یاماها نداره.
یوزر سوندهای یاماها رو نمیشه توی ریتمسازی استفاده کنی.
و... و...
در کل یاماها کاراییش سادست چون امکاناتش ابتداییه. کرگ خیلی خیلی کاملتر و قدرتمندتره!
اقا محمد شما يه تشكر خشك و خالي هم نكردي.
در اين پيام نيش و كنايه دارت هم فردي كه هميشه پست هاي مخالف من رو تشكر ميزنه تشكر كرده.
هركس نظري داره كه ميتونه بيانش كنه.
من هم نظرم رو ميگم.
اين مواردي كه اقاي ممد عزيز فرمود دقيقا همون هايي است كه من توي سومين پست تايپيك گفتم :
اينگونه موارد هم هيچ وقت نميشه اثبات كرد.چون خود خريدار بايد ببينه كدوم بيشتر به مزاجش خوش مياد.
اگر تعصبي در كار بود من اصلا درام كيت سازي رو نمينوشتم چون كسي به اين قضيه زياد اهميتي نميده.(شما هرجاي بازار بري كسي اسم دارم كيت سازي نمياره) ولي واقعا براي من يك قضيه حياطي است.يا خيلي چيزهايي ديگه رو بنفع تعصب خودم.
در صورتي كه براي خودم هم كه شده تمام موارد رو دقيق و درست و از روي سايت هاي معتبر بررسي كردم.
صداسازی کرگ کجا و یاماها کجا!
اين كه واقعا درسته.از نظر من سيستم ها و افكت هاي OR700توي صدا سازي از PA2x هم بهتره.
ياماها افكت سازي داره و يوزر افكت
ياماها يك جدول كامل با كلي گزينه هاي ريز ريز براي ساختن افكت داره كه ميتونيد اونها رو Save هم كنيد
ياماها افكت ها رو هم توي Userهاش ذخيره ميكنه و هم ميتوني بصورت فايل Eff ذخيره كنيد(از زمان psr1000)
ياماها براي افكت صدا در A1000 تعداد 3 خط موازي افكت داره كه در Pa800 به تعداد 2 خط افكت است.خوب البته در OR700 5خط افكت داره - در S900 و S910 هم يك خط بيشتر داره.البته كرگ (مثلا pa2x)در ريتم هم 2 خط افكت داره كه در ياماها همون A1000 تعداد 3 خط داره و مثلا tyros3 براي ريتم 5 خط افكت.
اينم براي اينكه ديگه بهانه اي كسي نياره :
A1000=
reverb
chorus
dsp
OR700=
reverb
chorus
dsp1
dsp2
dsp3
S910=
reverb
chorus
dsp1
dsp2
dsp3
dsp4
dsp5
Tyros3=
reverb
chorus
dsp1
dsp2
dsp3
dsp4
dsp5
dsp5
dsp6
dsp7
dsp8
dsp9
اينها فقط خط هاي عبور افكت هستند كه هر كدوم شمال چند User هستند و در حدود 80 الي 90 افكت
.
خوب حالا با pa2x ميشه با پيچ مدوليشن صدا بصورت ولوم مانندي عوض كرد؟ نه
ميشه باهاش روي حالت pan يا reverb يا filter يا خيلي چيزاي ديگه اثر گذاشت؟ نه
اصلا با پيچ مدوليشنش كه توي OR700 چنديدن كار ميشه سر صدا در آورد چكار ميشه كرد؟
.
حالا راجب صداهاي فانتزي و سينتي كه ديگه هيچ نميگم چون اينها رو بايد با گوش مقايسه كرد.
من اگه بخوام تعصب نشون بدم برام از آب خوردن هم راحت تره كه با كلي دليل و مدرك ضعيف بودن كرگ رو در برابر اين سيستم هاي حرفه اي ياماها و رولند نشون بدم.
واسه ریتمسازی، درام کیت سازی خیلی مهمه که یاماها نداره.
آره.كاملا درسته.اين رو من خودم توي همين سايت به همه گفتم وگرنه كسي اصلا نميدونست درام كيت سازي چيه.حتي با كمك علي بشرويه و يكي ديگه از دوستان توي سايت نت آهنگ يك نامه انگليسي تهيه كرديم و به ياماها چند بار ايميل كرديم. البته اين فقط براي افرادي كه ريتم سازي ميكنند مهمه ، نه افرادي كه تازه چند ساله ارگ رو خريدن و شروع كردن.
یوزر سوندهای یاماها رو نمیشه توی ریتمسازی استفاده کنی.
در مورد اين جمله ديگه واقعا مشخصه...
از زمان psr1000 به بعد ، تمام مدل هاي ياماها رو ميتونيد از User Voice به راحتي توي ريتم سازي استفاده كنيد.اتفاقا ميتونيد روي صدا تغييراتي ايجاد كنيد كه در حالت ليست Preset نيست و توي ترك هاي ريتم استفاده كنيد.
مثلا من هميشه براي تراك pad ريتم(از سمت راست سومي) روي يك صداي string وظعيت attackروي تنظيم كردم مناسب براي استفاده توي ريتم.
بعضي صداهاي synth هم وظعيت releseشون رو تنظيم كردم و ذخيره كردم توي يوزر صدا فقط براي استفاده در ريتم و آكورد.
در کل یاماها کاراییش سادست چون امکاناتش ابتداییه. کرگ خیلی خیلی کاملتر و قدرتمندتره!
بله.آقا ممد لطف كردن و سليقه شخصيشون رو اعلام كردن.