صفحه 1 از 3

تنظیم فرکانس سمپلها برای درام کیت

ارسال شده: یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴, ۱:۴۷ ب.ظ
توسط EHSANP800
بسم الله الرحم الرحیم
سلام ب همه ی ارتعاشی ها
همونجور ک میونید هر تک دونه سمپل صوتی مثلا صدای Clap یا Kick یا Hat یا Snare یا هر چیز دیگ دارای دامنه فرکانسی مربوط ب خودشه و طیفی رو در بر میگیره
و ما برای ریتم سازی از سمپل های مختلف از VST های متفاوت و شرکت ها ی گوناگون استفاده میکنیم و این سمپل ها خام و نپخته هستن و شرکت ها اونارو خام بI دست ما میسپارن ک ما بتونیم پردازش های خودمونو روی اونا انجام بدیدم
ما دو مشکل اولیه مهم میتونیم داشته باشیم با این سمپل ها
1.همپوشانی فرکانسی یعنی دو بازه ی فرکانسی روی هم قرار میگیرن و همدیگرو تخریب میکنن ک بش میگن تداخل فرکانسی
2.مچ نبودن فرکانسا ها با هم دیگه برای مثال توی جشت با استفاده از اکولایزر میکسر صدای خواننده رو با اورگ مچ میکنن
--------------------------------
توی ریتم هم باید تمام فرکانسا با هم تداخل نداشته باشن و مچ باشن باهم و یک دست و یک رنگ باشن
-------------------------------
برای رفع این مشکلات سعی میکنم تو این تایپیک چند موردو خدمت دوستان اشاره کنم

تنظیم کیفیت و فرکانس سمپلها

ارسال شده: یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴, ۲:۱۶ ب.ظ
توسط reza firouzfar
مرسی آقای احسان اگر با منبع این تاپیک رو ادامه بدین بسیار عالی خواهد بود به نظر من.

Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی

ارسال شده: یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴, ۲:۴۳ ب.ظ
توسط EHSANP800
[HIGHLIGHT=#ffffff]خوب پس تا الان متوجه شدیم دوتا مشکل بزرگگ داریم ک باید باید باید برای رفع اون درامکیتهامونو اول میکس کنیم بعد وارد اورگ کنیم
خوشبختانه هردو مشکل پیش رو با استفاده از اکولایزر حل میشن
اکولایزر یا همون ابزار تنظیم زیر و بمی صدا به چند صورت موجوده:
1- اکولایزر های گرافیکی
2- اکولایزرهای پاراگرافیکی
3- اکولایزرهای رول آف
________________________________________________
همون جور ک میدونید گوش انسان بازه فرکانسی 20 تا 20 کیلو هرتز رو میشنوه ک اکولایزر قادره این فرکانسهارو کو زیاد کنه
فرکانسهای زیر ک طول موج کمی دارن قوی تر هستن از نظر فزیک صوت ک ب اونا (های فرکانس )میگن
فرکانسهای بم با طول موج بلند تر (لو فرکانس)صدا میشن
و ما بین اونها رو فرکانهای میانی اسم میبرن
ک این تقسمات باز هم دسته بندی میشن

Low Bass: فرکانسهای پائینتر از 40 Hz (هرتز)
Bass: فرکانسهای از 40 Hz تا 200 Hz
فرکانس صوتی سازهایی مثل گیتار بیس و Kick در این محدوده قرار داره!
OoHzone: فرکانسهای از 200 Hz تا 800 Hz
این محدوده به محدوده کثیف فرکانسها معروفن، معمولاً صداهایی که توی این محدوده افزایش پیدا میکنن خیلی خسته کننده به نظر میان!
Midrange: فرکانسهای 800 Hz تا 5000 Hz
حساس ترین محدوده فرکانسی که افزایش 1 dB هم تو این محدوده میتونه خیلی تاثیرگذار باشه پس باید با دقت بیشتری تو این محدوده کار کنیم.
High: فرکانسهای 5000 Hz تا 8000 Hz
وقتی توی دستگاههای پخش صوتی تریبل رو زیاد میکنیم این محدوده از فرکانسها افزایش پیدا میکنن.
Hi-High: فرکانسهای بیشتر از 8000 Hz
صداهای Crash، Ride و Cymbal (همون سنجهای ساز درام) تو این محدوده قرار دارن.
_______________________________________________________________________
تصویر
تصویر

تصویر
[/HIGHLIGHT]-----------------------------
با تشکر از مقاله ی دوست عزیزم ایمان احمد زاده

Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی

ارسال شده: یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴, ۳:۲۰ ب.ظ
توسط EHSANP800
برای فهمیندن یا دیدن این که کدوم فرکانس تو چ حالتیه باید از انالیزور استفاده کنید و با نگاه کردن ب اون یا استفاده از گوشتون فرکانس مورد نظر ور اصلاح کنید
اینم سه مدل انالیزور متفاوت
تصویر

Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی

ارسال شده: یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴, ۳:۲۳ ب.ظ
توسط EHSANP800
دوستان سوالاتو بپرسن انشالا در حد توان جواب بدم

Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی

ارسال شده: یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴, ۳:۳۱ ب.ظ
توسط EHSANP800
آخه مستر کردن معمولا تو یه موزیک کامل که همه ی اجزا رو داره انجام میشه و برای یک نت صدای تمپو یا تومبا معنایی نداره به نظر من
دوستان دو مبحث جدا گانه پیش رو هست ب اسم میکس و مستر
اگ بخام ساده بگم
میکس : ترکیب و مچ کردن تک تک ساز ها و سمپل ها با استفاده از اکولایزر. کمپرسور. پن کردن. استریو کردن. افکت داد ریورب دیلای اکو و غیره ه ه
مستر : مرحله پایانی و بسیار مهم ک خیلی حساس و ضریف هست و معمولا مقداری اکولایزر و کمپرسور خیلی خفیف و لود نس نهالیی و استرو کردن و رنگ نهایی
اگر دقت کنید توی میکسر جشن اخرین خروجی ک ما داریم لاین مستر هست و امکانات کلی برای مستر کردن در اختیار ما میزاره بسته ب نوع میکسر
__________________
برای مستر خوب حتما باید میکس خوبی هم داشته باشیم
برای میکس خوب باید گوش قوی تمرین و اسپیکر مانیتور خوب داشته باشیم
برای گوش قوی باید تمرین داشته باشیم
برای مانیتور خوب باید پول داشته باشیم تصویر
________________________________________________-
با این توضیحات جواب سوال شما این میشه ک موزیکو اول تک تک تجزاعشو میکس میکنن تک تک سمپل ها دونه ب دونه
بعد نهایتا خروجی اخر ک لاینه مستره و پروسس های مسترینگ رو روش انجام میدن
این تصور شما اشتباه ک فکر میکنید تک دونه سمپل تومبارو میکس نمیکنند

Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی

ارسال شده: یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴, ۶:۰۶ ب.ظ
توسط behrang
این عکسها و قابلیت هایی که فرمودید مربوط به کدام نرم افزار است برای انتقال به بخش مربوطهتصویر

Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی

ارسال شده: دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴, ۱۲:۵۹ ق.ظ
توسط EHSANP800
نرم افزارش زیاد مهم نیست این عکس ها هم از شرکت های متفاوتن و روی هر نرم افزاری ک پلاگین رو ساپورت کنه نصب میشن
و اینکه چون منحصرا مواردی اینجا ذکر میشه ک مربوط ب ریتم سازی میشه بنظرم همینجا باشه بهتره ولی باز هم هزچی اوس بهرنگ بگه

Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی

ارسال شده: دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴, ۲:۳۱ ق.ظ
توسط Mr.Energy
این تصور شما اشتباه ک فکر میکنید تک دونه سمپل تومبارو میکس نمیکنند
احسان جان ممنونم از توضیحات مفید و کاملت
اگه به سوال من دقت کنی من در مورد مستر کردن سوال کردم . چون مستر ، لاین نهایی کار هست و تاثیرش بر روی کل اجزاء موزیک اعمال میشه نه برای یک نت و یک لاین
تاپیکت رو ادامه بده . در مورد نحوه استفاده از آنالیزور هم بیشتر نوضیح بده . مرسی تصویر

Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی

ارسال شده: دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴, ۲:۴۴ ق.ظ
توسط reza firouzfar
برای اینکه کیک و گیتار بیس تداخل فرکانسی نداشته باشن چه کار باید انجام داد ؟ بیشترین اجزای درام کیت و یا سازهای که با هم تداخل فرکانسی دارن چی هستن ؟