بسم الله الرحم الرحیم
سلام ب همه ی ارتعاشی ها
همونجور ک میونید هر تک دونه سمپل صوتی مثلا صدای Clap یا Kick یا Hat یا Snare یا هر چیز دیگ دارای دامنه فرکانسی مربوط ب خودشه و طیفی رو در بر میگیره
و ما برای ریتم سازی از سمپل های مختلف از VST های متفاوت و شرکت ها ی گوناگون استفاده میکنیم و این سمپل ها خام و نپخته هستن و شرکت ها اونارو خام بI دست ما میسپارن ک ما بتونیم پردازش های خودمونو روی اونا انجام بدیدم
ما دو مشکل اولیه مهم میتونیم داشته باشیم با این سمپل ها
1.همپوشانی فرکانسی یعنی دو بازه ی فرکانسی روی هم قرار میگیرن و همدیگرو تخریب میکنن ک بش میگن تداخل فرکانسی
2.مچ نبودن فرکانسا ها با هم دیگه برای مثال توی جشت با استفاده از اکولایزر میکسر صدای خواننده رو با اورگ مچ میکنن
--------------------------------
توی ریتم هم باید تمام فرکانسا با هم تداخل نداشته باشن و مچ باشن باهم و یک دست و یک رنگ باشن
-------------------------------
برای رفع این مشکلات سعی میکنم تو این تایپیک چند موردو خدمت دوستان اشاره کنم
تنظیم فرکانس سمپلها برای درام کیت
مدیران انجمن: behrang، mojtaba190
- EHSANP800
- عضو بسیار فعال
- پست: 447
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸, ۱:۰۳ ب.ظ
- امتیاز: 67
- اولین ساز: اورگ ده هزارتومانی
- کیبرد فعلی: YAMAHA A2000
- کارت صوتی: SAFFIRE PRO 24 DSP
- میکروفون: RODE NT1
- نرم افزار: Adobe Audition- FL Studio
- موبایل: نوکیا 630
- زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
- محل اقامت: اهواز
- تشکر شده: 6 دفعه
- تماس:
- reza firouzfar
- با تعداد پست های زیاد
- پست: 1056
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹, ۱۱:۵۸ ق.ظ
- امتیاز: 451
- اولین ساز: Casio ct700
- کیبرد فعلی: YAMAHA Tyros5-76 key
- میکروفون: AKG
- نرم افزار: CUBASE
- موبایل: HTC One
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- محل اقامت: ترکیه - استانبول
- تشکر شده: 1 دفعه
- تماس:
تنظیم کیفیت و فرکانس سمپلها
مرسی آقای احسان اگر با منبع این تاپیک رو ادامه بدین بسیار عالی خواهد بود به نظر من.
- EHSANP800
- عضو بسیار فعال
- پست: 447
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸, ۱:۰۳ ب.ظ
- امتیاز: 67
- اولین ساز: اورگ ده هزارتومانی
- کیبرد فعلی: YAMAHA A2000
- کارت صوتی: SAFFIRE PRO 24 DSP
- میکروفون: RODE NT1
- نرم افزار: Adobe Audition- FL Studio
- موبایل: نوکیا 630
- زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
- محل اقامت: اهواز
- تشکر شده: 6 دفعه
- تماس:
Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی
[HIGHLIGHT=#ffffff]خوب پس تا الان متوجه شدیم دوتا مشکل بزرگگ داریم ک باید باید باید برای رفع اون درامکیتهامونو اول میکس کنیم بعد وارد اورگ کنیم
خوشبختانه هردو مشکل پیش رو با استفاده از اکولایزر حل میشن
اکولایزر یا همون ابزار تنظیم زیر و بمی صدا به چند صورت موجوده:
1- اکولایزر های گرافیکی
2- اکولایزرهای پاراگرافیکی
3- اکولایزرهای رول آف
________________________________________________
همون جور ک میدونید گوش انسان بازه فرکانسی 20 تا 20 کیلو هرتز رو میشنوه ک اکولایزر قادره این فرکانسهارو کو زیاد کنه
فرکانسهای زیر ک طول موج کمی دارن قوی تر هستن از نظر فزیک صوت ک ب اونا (های فرکانس )میگن
فرکانسهای بم با طول موج بلند تر (لو فرکانس)صدا میشن
و ما بین اونها رو فرکانهای میانی اسم میبرن
ک این تقسمات باز هم دسته بندی میشن
Low Bass: فرکانسهای پائینتر از 40 Hz (هرتز)
Bass: فرکانسهای از 40 Hz تا 200 Hz
فرکانس صوتی سازهایی مثل گیتار بیس و Kick در این محدوده قرار داره!
OoHzone: فرکانسهای از 200 Hz تا 800 Hz
این محدوده به محدوده کثیف فرکانسها معروفن، معمولاً صداهایی که توی این محدوده افزایش پیدا میکنن خیلی خسته کننده به نظر میان!
Midrange: فرکانسهای 800 Hz تا 5000 Hz
حساس ترین محدوده فرکانسی که افزایش 1 dB هم تو این محدوده میتونه خیلی تاثیرگذار باشه پس باید با دقت بیشتری تو این محدوده کار کنیم.
High: فرکانسهای 5000 Hz تا 8000 Hz
وقتی توی دستگاههای پخش صوتی تریبل رو زیاد میکنیم این محدوده از فرکانسها افزایش پیدا میکنن.
Hi-High: فرکانسهای بیشتر از 8000 Hz
صداهای Crash، Ride و Cymbal (همون سنجهای ساز درام) تو این محدوده قرار دارن.
_______________________________________________________________________
[/HIGHLIGHT]-----------------------------
با تشکر از مقاله ی دوست عزیزم ایمان احمد زاده
خوشبختانه هردو مشکل پیش رو با استفاده از اکولایزر حل میشن
اکولایزر یا همون ابزار تنظیم زیر و بمی صدا به چند صورت موجوده:
1- اکولایزر های گرافیکی
2- اکولایزرهای پاراگرافیکی
3- اکولایزرهای رول آف
________________________________________________
همون جور ک میدونید گوش انسان بازه فرکانسی 20 تا 20 کیلو هرتز رو میشنوه ک اکولایزر قادره این فرکانسهارو کو زیاد کنه
فرکانسهای زیر ک طول موج کمی دارن قوی تر هستن از نظر فزیک صوت ک ب اونا (های فرکانس )میگن
فرکانسهای بم با طول موج بلند تر (لو فرکانس)صدا میشن
و ما بین اونها رو فرکانهای میانی اسم میبرن
ک این تقسمات باز هم دسته بندی میشن
Low Bass: فرکانسهای پائینتر از 40 Hz (هرتز)
Bass: فرکانسهای از 40 Hz تا 200 Hz
فرکانس صوتی سازهایی مثل گیتار بیس و Kick در این محدوده قرار داره!
OoHzone: فرکانسهای از 200 Hz تا 800 Hz
این محدوده به محدوده کثیف فرکانسها معروفن، معمولاً صداهایی که توی این محدوده افزایش پیدا میکنن خیلی خسته کننده به نظر میان!
Midrange: فرکانسهای 800 Hz تا 5000 Hz
حساس ترین محدوده فرکانسی که افزایش 1 dB هم تو این محدوده میتونه خیلی تاثیرگذار باشه پس باید با دقت بیشتری تو این محدوده کار کنیم.
High: فرکانسهای 5000 Hz تا 8000 Hz
وقتی توی دستگاههای پخش صوتی تریبل رو زیاد میکنیم این محدوده از فرکانسها افزایش پیدا میکنن.
Hi-High: فرکانسهای بیشتر از 8000 Hz
صداهای Crash، Ride و Cymbal (همون سنجهای ساز درام) تو این محدوده قرار دارن.
_______________________________________________________________________
[/HIGHLIGHT]-----------------------------
با تشکر از مقاله ی دوست عزیزم ایمان احمد زاده
- EHSANP800
- عضو بسیار فعال
- پست: 447
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸, ۱:۰۳ ب.ظ
- امتیاز: 67
- اولین ساز: اورگ ده هزارتومانی
- کیبرد فعلی: YAMAHA A2000
- کارت صوتی: SAFFIRE PRO 24 DSP
- میکروفون: RODE NT1
- نرم افزار: Adobe Audition- FL Studio
- موبایل: نوکیا 630
- زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
- محل اقامت: اهواز
- تشکر شده: 6 دفعه
- تماس:
Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی
برای فهمیندن یا دیدن این که کدوم فرکانس تو چ حالتیه باید از انالیزور استفاده کنید و با نگاه کردن ب اون یا استفاده از گوشتون فرکانس مورد نظر ور اصلاح کنید
اینم سه مدل انالیزور متفاوت
اینم سه مدل انالیزور متفاوت
- EHSANP800
- عضو بسیار فعال
- پست: 447
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸, ۱:۰۳ ب.ظ
- امتیاز: 67
- اولین ساز: اورگ ده هزارتومانی
- کیبرد فعلی: YAMAHA A2000
- کارت صوتی: SAFFIRE PRO 24 DSP
- میکروفون: RODE NT1
- نرم افزار: Adobe Audition- FL Studio
- موبایل: نوکیا 630
- زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
- محل اقامت: اهواز
- تشکر شده: 6 دفعه
- تماس:
- EHSANP800
- عضو بسیار فعال
- پست: 447
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸, ۱:۰۳ ب.ظ
- امتیاز: 67
- اولین ساز: اورگ ده هزارتومانی
- کیبرد فعلی: YAMAHA A2000
- کارت صوتی: SAFFIRE PRO 24 DSP
- میکروفون: RODE NT1
- نرم افزار: Adobe Audition- FL Studio
- موبایل: نوکیا 630
- زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
- محل اقامت: اهواز
- تشکر شده: 6 دفعه
- تماس:
Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی
دوستان دو مبحث جدا گانه پیش رو هست ب اسم میکس و مسترآخه مستر کردن معمولا تو یه موزیک کامل که همه ی اجزا رو داره انجام میشه و برای یک نت صدای تمپو یا تومبا معنایی نداره به نظر من
اگ بخام ساده بگم
میکس : ترکیب و مچ کردن تک تک ساز ها و سمپل ها با استفاده از اکولایزر. کمپرسور. پن کردن. استریو کردن. افکت داد ریورب دیلای اکو و غیره ه ه
مستر : مرحله پایانی و بسیار مهم ک خیلی حساس و ضریف هست و معمولا مقداری اکولایزر و کمپرسور خیلی خفیف و لود نس نهالیی و استرو کردن و رنگ نهایی
اگر دقت کنید توی میکسر جشن اخرین خروجی ک ما داریم لاین مستر هست و امکانات کلی برای مستر کردن در اختیار ما میزاره بسته ب نوع میکسر
__________________
برای مستر خوب حتما باید میکس خوبی هم داشته باشیم
برای میکس خوب باید گوش قوی تمرین و اسپیکر مانیتور خوب داشته باشیم
برای گوش قوی باید تمرین داشته باشیم
برای مانیتور خوب باید پول داشته باشیم
________________________________________________-
با این توضیحات جواب سوال شما این میشه ک موزیکو اول تک تک تجزاعشو میکس میکنن تک تک سمپل ها دونه ب دونه
بعد نهایتا خروجی اخر ک لاینه مستره و پروسس های مسترینگ رو روش انجام میدن
این تصور شما اشتباه ک فکر میکنید تک دونه سمپل تومبارو میکس نمیکنند
-
- مدیر کل
- پست: 8533
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
- امتیاز: 1175
- اولین ساز: Casio SA21
- کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
- نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- تشکر کرده: 235 دفعه
- تشکر شده: 288 دفعه
Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی
این عکسها و قابلیت هایی که فرمودید مربوط به کدام نرم افزار است برای انتقال به بخش مربوطه
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
- EHSANP800
- عضو بسیار فعال
- پست: 447
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸, ۱:۰۳ ب.ظ
- امتیاز: 67
- اولین ساز: اورگ ده هزارتومانی
- کیبرد فعلی: YAMAHA A2000
- کارت صوتی: SAFFIRE PRO 24 DSP
- میکروفون: RODE NT1
- نرم افزار: Adobe Audition- FL Studio
- موبایل: نوکیا 630
- زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
- محل اقامت: اهواز
- تشکر شده: 6 دفعه
- تماس:
Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی
نرم افزارش زیاد مهم نیست این عکس ها هم از شرکت های متفاوتن و روی هر نرم افزاری ک پلاگین رو ساپورت کنه نصب میشن
و اینکه چون منحصرا مواردی اینجا ذکر میشه ک مربوط ب ریتم سازی میشه بنظرم همینجا باشه بهتره ولی باز هم هزچی اوس بهرنگ بگه
و اینکه چون منحصرا مواردی اینجا ذکر میشه ک مربوط ب ریتم سازی میشه بنظرم همینجا باشه بهتره ولی باز هم هزچی اوس بهرنگ بگه
- Mr.Energy
- با تعداد پست های زیاد
- پست: 1613
- تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
- امتیاز: 428
- اولین ساز: Casio Sa21
- کیبرد فعلی: Psr S970
- کارت صوتی: تو فکرش هستم
- میکروفون: WEM hc2000
- نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
- موبایل: Note 3
- زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
- محل اقامت: در کنار S970 !!!
- تشکر شده: 7 دفعه
Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی
احسان جان ممنونم از توضیحات مفید و کاملتاین تصور شما اشتباه ک فکر میکنید تک دونه سمپل تومبارو میکس نمیکنند
اگه به سوال من دقت کنی من در مورد مستر کردن سوال کردم . چون مستر ، لاین نهایی کار هست و تاثیرش بر روی کل اجزاء موزیک اعمال میشه نه برای یک نت و یک لاین
تاپیکت رو ادامه بده . در مورد نحوه استفاده از آنالیزور هم بیشتر نوضیح بده . مرسی
به نیکی گرای و میازار کس
ره رستگــاری همینست و بس
ره رستگــاری همینست و بس
- reza firouzfar
- با تعداد پست های زیاد
- پست: 1056
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹, ۱۱:۵۸ ق.ظ
- امتیاز: 451
- اولین ساز: Casio ct700
- کیبرد فعلی: YAMAHA Tyros5-76 key
- میکروفون: AKG
- نرم افزار: CUBASE
- موبایل: HTC One
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- محل اقامت: ترکیه - استانبول
- تشکر شده: 1 دفعه
- تماس:
Re: میکس درامکیت ها برای ریتم سازی
برای اینکه کیک و گیتار بیس تداخل فرکانسی نداشته باشن چه کار باید انجام داد ؟ بیشترین اجزای درام کیت و یا سازهای که با هم تداخل فرکانسی دارن چی هستن ؟